Hvordan skapnerde i all åpenhet

Sett skrivebordsbakgrunnen din til Van Goghs Stjernenatt. Gjør litt et nummer utav at du har den. Ikke så veldig, men sørg for at det blir er en liten samtale rundt at du har Van Gogh-skrivebordsbakgrunn.

 

Vent så noen dager.

 

Skift skrivebordsbakgrunnen til The Exploding Tardis. Når folk tror de vet hva du har som skrivebordsbakgrunn, vil de ikke sjekke den nærmere, og på avstand vil det se ut som om du fortsatt har Van Gogh-bildet der (vel, ikke egentlig, men det er likt nok i uttrykket til at det ikke ser videre forskjellig ut). Du får sluppet nerden i deg fri, samtidig som kollegaer ikke gir deg buksevann eller kaller deg stygge ting.

(samtidig har jeg noe sånt som 17 ganger nå forklart C-en jeg fikk på eksamen med at jeg er en Håsblås-student. Enten skjønner ikke folk hva jeg mener, eller så kan det være at de rett og slett ikke bryr seg)

  1. #1 by Jannicke on 7 juli 2011 - 10:13 pm

    Ypperlig ide! Jeg har faktisk det TARDIS bildet som plakat i stua, men jeg kunne gi opp å være skapnerd da jeg introduserte en life-sized Master i stua.

    Kanskje folk ikke skjønner at Håsblås er det samme som Hufflepuff? Jeg kjenner det tok meg litt tid selv. (Du har hørt David Mitchell snakke om Hufflepuff, sant?)

  2. #2 by Sonja Dadam on 8 juli 2011 - 12:03 pm

    Jannicke: Jeg tror kanskje heller det er motsatt, for jeg har egentlig sagt Hufflepuff, men når jeg skriver så blir jeg mer bevist på å bruke norske navn på ting som det finnes norske navn på.

    Jeg trodde jeg hadde hørt alt av Mitchell&Webb sound, men den biten hadde jeg ikke fått med meg. Men jeg har hørt David bruke «you’ve got nice hair» som et ikke-kompliment før.

    … og ja, jeg har den plakaten hjemme i stua jeg også. Er visst blitt fryktelig glad i det bildet.

  3. #3 by -e- on 9 juli 2011 - 12:59 am

    Jeg har Marvel-kalender, HC-figurer festet til PC-skjermen og stadig nye wwe-bakgrunnsbilder på jobb. Geekness is not optional, it is required.

  4. #4 by Sonja Dadam on 20 august 2011 - 8:08 pm

    -e-: Geek on!

Legg igjen en kommentar

