Alternativ nytte av matematikk

I dag har jeg solgt ideen om at selv om man ikke liker matte og ikke har tenkt å bruke det til noe resten av livet, så kan det være lurt å lære seg hva ln og e er, slik at hvis man møter en søt ingeniørmann så vil han like en bedre, fordi man virker smart. Jeg er usikker på om jeg skal ha dårlig samvittighet for å ha motarbeidet kvinnebevegelsen (har jeg motarbeidet kvinnebevegelsen?), eller bare skal være fornøyd med at to videregåendejenter gjorde matteleksene sine med litt mindre mukking.

,

  1. #1 by sukkerspinnet on 27 september 2011 - 10:09 pm

    Nå kjenner jeg flere ingeinørgutter, og jeg har aldri diskutert verken ln eller e med noen av dem (selv om jeg sikkert har like mye matte som dem) 😛
    Skal man virkelig imponere, kan man avansere fra e til i, og se hva som skjer 😛

  2. #2 by paul on 28 september 2011 - 8:47 am

    Skal du dra iland en ingeniør,
    (og jeg antar at du vil)
    må du kunne mye mer enn før!
    Er’kke nok å være snill.

  3. #3 by paul on 28 september 2011 - 8:51 am

    Jaså, ingeniøse vil du ha?
    Vanskeligere en man sku tro!
    Vær litt morsom, og vær glad.
    Også må du pugge Dr. Who!

  4. #4 by EliseT on 28 september 2011 - 7:33 pm

    spekulativt, sonja, veldig spekulativt.

  5. #5 by Sonja Dadam on 28 september 2011 - 8:23 pm

    sukkerspinnet: Jeg vet ikke om jeg ville ditsjet noen om de ikke visste hva e er, men jeg har jo ikke tenkt å fortelle det til the next geration.

    Wow, Paul, det der var bare helt fantastisk. Mulig jeg setter det andre på våpenskjoldet mitt.

    Elise: Jeg vet, men så lenge det funker….

  6. #6 by sukkerspinnet on 30 september 2011 - 3:41 pm

    Du må gjerne ditsje folk som ikke vet hva e er (for jeg vet det jo! *host*). Men av en eller annen grunn tror jeg at alt jeg vet er allmennkunnskap (en eller annen feilkobling i hjernen min, helt sikkert), så jeg innbiller meg at ALLE vet dette.. :/

  7. #7 by Beamer on 1 oktober 2011 - 11:54 am

    Jeg har jo for lengst kloa i en ingeniør, men tenkte jeg skulle sanke noen ekstrapoeng i dag med å ramse opp e med 16 desimaler. Respons: «riktig. Syns du det var nyttig å kunne?» før han forsvant ut av rommet. Jeg velger å tro at jeg har lagt lista høyt med alt annet jeg har imponert med gjennom årene, at det var derfor denne fallt gjennom. For jeg liker teorien din.

  8. #8 by Sonja Dadam on 1 oktober 2011 - 9:09 pm

    Sukkerspinnet: Hvis du så QuizDan i kveld, så viste det seg at det ikke er tilfellet. Og dette er smarte folk. Du kan mer enn de smarte.

    Beamer: Hva er folks besettelse med at det skal være nyttig å kunne? Det er jo nettopp det som er poenget mitt. Selv om det ikke er nyttig, så er kunnskap kult i seg selv.

  9. #9 by -e- on 11 oktober 2011 - 12:07 am

    Det jeg har fått desidert mest nytte av når det gjelder «e» er som svar på spørsmålet «si et tall mellom 1 og 10″…

  10. #10 by Sonja Dadam on 11 oktober 2011 - 1:05 pm

    -e-: Så fantastisk nerdete. På en skala fra 1 til 10 – hvor irriterte blir folk når du gjør det der?

  1. E med 16 desimaler « Sonjas ordentlige blogg

Legg igjen en kommentar

