Luke 3: Do nothing

I dag har jeg sett Kick Ass, men siden Iversen allerede har anmeldt den så glimrende da den var på kino, at jeg heller anmelder den andre DVD-en jeg så i dag, selv om det ikke er en film. I går kom nemlig Simon Amstells Stand Up-DVD i posten. Simon Amstell var den småfrekke programlederen av Never Mind The Buzzcocks i 3 sesonger.  Jeg er litt forelsket i ham. Selv om han med sine halvlange krøller, cardigans og 90-tallsbriller av og til ser ut som en middelalderne husmor. Noe som får meg til å lure på om jeg egentlig er lesbisk. (det der er fra min Stand Up DVD. Som foreløpig bare eksisterer i hodet mitt)

Simons Stand Up-DVD, Do nothing, handler om ensomhet, og å ikke klare å kommunisere med andre mennesker. Jeg lo høyt flere ganger (som ikke er noen garanti. Jeg liker Jimmy Carr kjempegodt foreksempel, men jeg tror ikke jeg lo en eneste gang av hans Making People Laugh-DVD (Ooh. Ironi? Er det?)), og enda mer overraskende; på et tidspunkt gråt jeg. Bare en enkel tåre, litt sånn «jeg vet så godt hvordan det føles, Simon» medlidenhet/selvmedlidenhet-tåre, men likevel. Tror ikke jeg har gjort det på en stand up-DVD før.
Det er uansett en nydelig vakker tristmorsom filosofisk sak, med sitater som “Everything is a choice between fear and love, we may as well choose love because death is coming.” og denne biten om katteAIDS, som jeg nærmest er blitt besatt av for tiden. Det var skikkelig rart å se den på DVD-en for der er det bare Simon som snakker, og ikke tegnefilmen, og jeg kjente igjen hver eneste svingning i tonefallet hans (dere må være enige at noen av de tingene han gjør med stemmen sin, spesielt i den historien, grenser til genialitet!) og så for meg tegningene inne hodet.
Egentlig vil jeg bare anbefale alle å kjøpe denne DVD-en, for jeg elsker Simon, og jeg vil gi ham mitt hjerte og føde hans barn, men siden det ikke går (fordi han ikke vet hvem jeg er, og fordi han liker tynne menn) så vil gjøre mitt for at han får mest mulig penger. Og som en insidebonus, den vennen som Simon snakker om mot slutten av DVD-en er Russell Brand. Jeg er nesten helt sikker på det. Man kan se det på faktene hans, ordvalget, og dessuten hørte jeg et radioprogram med Simon og Russell hvor de snakket om at de hadde gjort det Simon foreteller om i DVD-en.
Når bør man se denne filmen: ALLTID (men ikke se ekstramaterialet. Simon hater tydeligvis ekstramateriale og prøver å ødelegge det fra innsiden)
5/5

,

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

