Luke 7: Cat Ladies

Dokumentaren Cat Ladies handler om fire kvinner med «katteproblemer» (begrep fra DVD-en). Diane, Margot, Jenny og Sigi har mellom 3 og 200+ katter. Vi følger deres hverdag og tanker om livet, ensomhet og katter

Dette er en dokumentar av denne typen; la oss late som om det er en rørende historie, mens vi ler av frikene. Det er litt vondt, samtidig som man blir glad i damene; Jenny med selvironien sin («I used to have a boy friend, but he was stoned a lot. That was his thing, and I think one day he forgot to smoke, and he realized he had a girl friend. And that was the end of that» (fritt etter hukommelsen), som nesten kunne vært en Robert Stoltenberg-karakter, Margot som er så veldig glad i de tre kattene sine, at det nesten grenser mot det erotiske når hun koser med dem, Sigi som virkelig tror hun er kattenes frelser, og Diane, som begynte å ta inn katter etter hun ble pensjonist, og nå totalt har mistet kontrollen.

Jeg vant denne videoen av Hjorthen under Katakombene for et og et halvt år siden, og jeg hadde egentlig tenkt å gi den til P.I.C, for hun er katteeier, men så var jeg redd hun ville tro at jeg mente hun var en gal kattedame, og det virket litt slemt å gi den til henne. Så døde katten hennes, og det ble iallefall slemt, og den ble bare stående i DVD hylla. Nå har P.I.C fått to nye katter og er forlovet og har en sønn, og jeg sitter fortsatt i leiligheten min, og selv om jeg ikke har katter så har jeg alt for mange DVD-er, og det betyr sikkert også noe. Og på vei hjem i dag så tråkket jeg i snø/vann-slurpie, så jeg var våt opp til knærne da jeg kom hjem, så jeg tok av meg buksa, og gadd ikke ta på meg en ny, og senere på kvelden ringte det et postbud på døren, for posten har hjemkjøring på kveldstid nå, og jeg har bestilt alle julegavene på nett, så jeg tok bare et teppe rundt livet og åpnet for postbudet, teppet ble mye mer tilstedeværende enn jeg hadde trodd det skulle bli, så jeg følte jeg måtte forklare at jeg ikke hadde busker på, og han unge postmannen så bestyrtet ut, og nå er jeg antageligvis på en eller annen form for liste. I det minste har jeg ikke tohundre katter.

Når bør man se denne filmen: Man burde ikke egentlig se dokumentarer som dette. De gir dårlig karma.

3,5/5

  1. #1 by hannelk on 7 desember 2011 - 10:17 pm

    Hihihi! Postbudet ass.

  2. #2 by Sonja Dadam on 8 desember 2011 - 12:59 pm

    Hehe, ja, la oss skylde på postbudet.

Legg igjen en kommentar

