Luke 12: Illusjonisten

Edward Norton spiller Illusjonisten, som oppdager at barndomskjæresten hans er i et ikke akkurat lykkelig forhold med Kronprinsen.

Jeg har egentlig hatt lyst til å se denne filmen lenge, men var usikker på om det var den eller The Prestige jeg hadde sett, og siden jeg ikke liker å lese hva filmer handler om, så ble det vanskelig å finne ut av. Så da jeg snublet over den på NRK på fredag mens jeg satt barnevakt, og merket at jeg ikke hadde sett den før, så satte jeg meg til å se den, selv om det allerede var gått et kvarter. Et stykke uti hørte jeg at 4åringen jeg satt barnevakt gråt fordi hun savnet mora si. Jeg spurte om hun kanskje ville savne mora litt mindre hvis hun fikk være våken litt lenger. Dette kunne hun bekrefte. Vi gjorde en avtale om at hun fikk være våken hvis hun satt helt stille, og jeg fikk se film. Dette gikk bra en stund, men så kom det en sexscene. Den var ikke så veldig grafisk, men jeg var ikke så veldig gira på å svare noen spørsmål, så jeg løste det hele med å holde jentungen foran øynene. Men etter dette fant jeg ut at det med filmen ikke hadde så mye for seg, og vi fant en episode av Scooby Doo istedenfor.

Så  leide jeg filmen søndags kveld, og så de bitene jeg ikke hadde sett før.

Når bør man se denne filmen: Når man ikke sitter barnevakt.

3,5/5

  1. #1 by Prinsesse Lea on 12 desember 2011 - 11:43 am

    Jeg håper vi kan være enige om at Illusjonisten er mye bedre enn The Prestige. For en møkkafilm. (En tryllekunstner jeg kjenner sier at den bæsjer på tryllingens historie, forøvrig.)

  2. #2 by Sonja Dadam on 13 desember 2011 - 8:13 pm

    Jeg mener å huske at jeg likte The Prestige, men det kan bare ha vært David Bowie som forførte meg.

Legg igjen en kommentar

