Luke 16: Moon

(litt forsinket, sorry)

Det er i Fremtiden, og de har funnet en måte å høste energi fra baksiden til månen på. Det må være en person der oppe, for å passe på at alt går som det skal. Det er Sam Bell. Han har vært der i nesten 3 år, og skal snart hjem igjen. Direktekommunikasjonen virker ikke, og dessuten er det noe annet også, som ikke stemmer helt.

Moon er den forrige filmen til mannen bak Scource Code, som jeg har blogget om tidligere. Som Source Code, er dette en veldig bra film, men det er noe som ikke henger på greip. Jeg kan ikke si hva, fordi jeg ike vil spoile, men på generelt grunnlag går det ut på at det virker som om noen av tingene som skjer, skjer først og fremst «fordi det blir en bedre film av det». Og det gjør jo det, og det irriterer meg litt at jeg trenger annen motivasjon, begrunnet i det fiktive universet (det som er hovedankepunktet mitt, kunne vært forklart med et par enkle setninger. Setninger som er litt sånn jaja, men som likevel ville forklart hvorfor ting var som de var. Og jeg ville vært litt mer tilfredstilt, iallefall). Dessuten er det imponerende med sånne One-Man-Show-filmer.

Når bør man se denne filmen: Type fredags kveld, sammen med venner, slik at man kan snakke om tingene man syntes ikke stemte helt etterpå.

3,5/5 (jeg mistenker at det er en god del 3,5-filmer etterhvert. Men det gir jo mening, for jeg prøver jo å se filmer jeg tror jeg liker, )

 

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

