Luke 18: Onkel Boonmee som kan erindre sine tidligere liv

2 minutter uti denne filmen har vi ikke fått sett annet enn ei ku med store horn. 2:12 rauter kua. 2:45 stikker den av. Etter 5 minutter blir den funnet igjen, og etter 7:30 tar jeg meg en pause og ser Nissene over skog og hei. Når det er ferdig, prøver jeg igjen, og det ser en stund ut som om dette er en normal film, med Onkel Boonmee som får besøk av slektninger, fordi han er syk, men så, mens de sitter rundt middagsbordet dukker plutselig hans døde kone og sønn opp. Sønnen er blitt en apeånd. Han er veldig hårete.

Dette er en veldig langsom film, med mange lange sekvenser hvor det ikke skjer noe som helst. Man skal sikkert se på den fine komposisjonen av bildet, eller muligens der er noe symbolikk, men det går meg husforbi. Fordi jeg allerede ligger en dag på etterskudd, bestemmer jeg meg for å se resten av filmen i fast forward, bare for å bli ferdig med den. Og, ja, jeg tror der er en prinsesse, som blir pult av en fisk.

Når bør man se denne filmen: Når man vil imponere noen med hvor sær filmsmak man har (ja, jeg tror folk blir imponert over sånt) og man har god tid!

0,5/5

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

