Luke 20: Sherlock Holmes: A Game of Shadows

Bomber går av i Europa på slutten av 1800-tallet, og Sherlock mistenker at det ligger mer enn tilfeldige terroristhandlinger bak.

Jeg liker observasjonsdetektivisme a la Psych, The Mentalist og for så vidt House, og jeg er bunnforelsket i den nye Sherlockserien til den Briljante Steven Moffat (sesong 1 kan kjøpes på DVD/Blue Ray her), og Sherlock Holmes: A Game of Shadows  fokuserer nok på andre deler av historien/universet enn de som gjør at jeg liker slikt, så det var litt nedtur.  Når det er sagt, så har jeg veldig sansen for (og, ja, dette er antageligvis en sånn ting man ikke skal innrømme) Guy Ritchies slow motion/rask klipping/fiksering på detaljer-stil , og koser meg stort sett når jeg ser filmene hans. Så for å oppsummere de to svært rotete setningene; Sherlock Holmes: A Game of Shadows er grei nok til sitt bruk.

Så til det mest fantastiske noen sinne: Jeg så denne filmen på kino (den første i denne adventskalenderen?), og kiosken skulle bytte smågodtleverandør dagen etter, så ALT SMÅGODTET VAR GRATIS!! Det var bare å forsyne seg.

Når bør man se denne filmen: dagen før kinoen bytter smågodtleverandør.

3/5 (Sherlockserien til Moffat ville fått 4,5/5, bare sånn for å vise at jeg ikke er halvlunken til alt jeg ser på. Der finnes ting jeg elsker)

  1. #1 by PrinsesseLea on 13 januar 2012 - 2:00 pm

    Jeg gir denne filmen 5 av 5! Av den første filmen ble jeg sjokkert over hvor store friheter de hadde tatt seg, men før denne var jeg forberedt på pur underholdning, og det fikk jeg, og det var pent. Nå skal det sies at jeg ikke har sett den omtalte Moffat-serien ennå…

  2. #2 by Beamer on 13 januar 2012 - 6:48 pm

    Jeg har den serien på vei fra Play.com, og gleder meg stort. Enda mer trygg på at det blir bra nå når jeg ser at du godkjenner den🙂.

  3. #3 by Anne on 15 januar 2012 - 9:19 pm

    Gled deg til sesong 2!!!!

  4. #4 by Sonja Dadam on 30 januar 2012 - 10:20 am

    Prinsesse Lea: Vi diskuterte dette, gjorde vi ikke? Jeg tror kanskje at på grunn av din input så vil jeg like en eventuell 3. Sherlock Holmes-film betydelig bedre. Det samme gjelder om jeg skulle se en av de to første om igjen. (sesong 1 av Sherlock går for øvrig på NRK1 for tiden og kan ses på NRKs nett-tv)

    Beamer:Nå, hva synes du? Jeg vil si at det er en av de beste TV-seriene som er kommet de siste 5 årene. Minst.

    Anne: Jeg har smugtittet på sesong 2 også, ja. ÅÅÅÅÅÅ den sesongavslutningen, altså!

    • #5 by Anne on 4 mars 2012 - 6:39 pm

      hmmm… bare til å vente på 3.sesong!

  5. #6 by Beamer on 5 februar 2012 - 4:50 pm

    Trenger du egentlig spørre? Liker! Selvfølgelig.

Legg igjen en kommentar

