James slår gjennom

Ringetonen på mobilen min er James Marsters «Katie». Og ikke for å være helt hipster, men du har antageligvis ikke hørt den. James Marsters er han som spilte Spike i Buffy, og han sang i et band som het «Ghost of the robot» før han gikk over til en solo»karriere». Ikke for det, han har nok flere fans enn hva jeg har, og de, som jeg, synes nok musikken hans er bra (selv om det var da jeg hørte Ghost of the Robot-plata, som jeg spesialbestilte fra USA, at jeg skjønte hva som var ment med at et album var dårlig produsert. Snakk om  å suge livet ut av sangene), men så tror jeg at gruppen «Fans av James Marsters musikk» i hovedsak består av medlemmer av gruppen «Fans av Spike». Jeg synes det er synd at det er sånn, for jeg liker musikken til James Marsters og er dessuten fortsatt litt forelsket i ham, og vil at han skal lykkes med alt han gjør, så dere kan tenke dere min begeistring da jeg satt og så en episode av Touch, og de brukte Katie som bakgrunnsmusikk. Først tenkte jeg at Katie kanskje ikke var en original Marsterslåt (I en episode av Cold Case lærte jeg at Just what I needed ikke var av Ghost of the robot, men av The Cars…), men nei, jeg mente å ha lest at det var James selv som hadde skrevet sangen, og dessuten kjente jeg jo igjen stemmen hans.

Jeg feiret stille og internt det som utvilsom måtte være Jamses’ første skritt til mainstream anerkjennelse. Det var først da Touch var ferdig at jeg så det ubesvarte anropet på mobilen min.

  1. #1 by iversen on 16 april 2012 - 7:58 pm

    Du må stave etternavnet riktig, ellers gjør du nada for Google-verdien hans.😀

  2. #2 by Sonja Dadam on 16 april 2012 - 8:17 pm

    Wow. Dette var flaut. Jeg hadde jo tenkt å ta det navnet når jeg gifter meg med ham, og det er ikke som om jeg ikke har øvd på å signere ting med Sonja S. Marsters. Jeg går og skammer meg nå.

Legg igjen en kommentar

