Drømming

Jeg lurer på om det var et tidspunkt, i steinalderen eller noe, hvor ingen noensinne hadde snakket om drømmer, og alle gikk rundt og trodde at de var de eneste som så bilder inne i hodet sitt når de sov. Og en kveld rundt leirbålet, hvor et av steinaldermenneskene, Steve, hadde spist litt mye gjæret frukt, eller hva de gjorde for underholdning da, forsnakket seg, og sier noe sånt som «Da jeg sov i natt så jeg at månen falt ned», og alle blir stille og rare, og kvelden er ødelagt. Neste dag går Steinaldermennesket Steve rundt med fylleangst, men så tilstår hans beste venn, Steinaldermennesket Jeff, at han også ser ting når han sover av og til. Og det sprer seg egjennom hele leiren, og alle er letta fordi de er normale og som alle andre og slettes ikke gale, bare fordi de tror de kan fly når de sover.

Jeg har riktignok et drømmeteorem som går ut på at de eneste drømmene ens er interessante for er en selv og kanskje til nøds de man har drømt om (selv om mine drømmer selvfølgelig er uhyggelig spennende. Natt til søndag drømte jeg at jeg hadde laget en sitcom og en baby. Enten er jeg inne i en eksistensiell krise, eller så henger det sammen med at jeg ble tante på fredag og tilbrakte hele lørdagen med å se 30 Rock. Q.E.D), men likevel, heller det enn alternativet.

Jeg lurer også på om insekter drømmer.

  1. #1 by beamer on 27 august 2012 - 1:49 pm

    Den drømmen var bare en påminnelse om at det snart er julekortsesong igjen: https://ordentlig.wordpress.com/2009/12/06/motivasjon/

  2. #2 by Yellow cup on 18 september 2012 - 7:12 pm

    Kanskje? Insekter har sikkert spennende drømmer de også?

  3. #3 by Sonja Dadam on 6 oktober 2012 - 2:10 pm

    Beamer: Argh, ja. I år har jeg jo ny jobb og flyttet til Oslo, så da har jeg faktisk noe å fortelle om.

    Yellow cup: Jeg vil aldri klare å forklare hvor gøy jeg synes kommentaren din er. Tusen takk!

Legg igjen en kommentar

