Offside

Bestemoren min fortalte meg en gang at hvis jeg befant meg på en klassisk konsert med en fyr jeg ville imponere, så måtte jeg si

«Er ikke harpen litt ustemt?»

Dette fordi harpen er et så komplisert instrument med så mange strenger at det i praksis er helt umulig å få den fullstendig stemt. Så fyren vil tro jeg har tilnærmet absolutt gehør, og bli sporenstreks forelske seg i meg. Eller noe.

Nå viser det seg at jeg ikke er så kulturell som familien min kunne ønske, og jeg befinner meg ikke så ofte på klassisk konsert. Jeg befinner meg ikke så ofte på fotballkamp heller, men jeg tror jeg har funnet en tilsvarende setning til bruk om jeg skulle være på en fotballkamp med en fyr jeg vil imponere. Nemlig

«Var ikke det der offside?»

Jeg synes for øvrig det er fryktelig søtt hvordan mange menn tror at offside-regelen er så komplisert at det må en mannlig hjerne til for å forstå den, og at kvinnehjernen rett og slett ikke er utviklet nok til at den klarer å få noen mening ut av den. Jeg tror at man ved nærmere undersøkelser vil finne ut at de fleste kvinnehjerner bare ikke har funnet det bryet verdt å sette seg inn i denne regelen. Og nå har jeg altså klart å finne en måte å utnytte denne fordommen på.

Det eneste jeg må sørge for er at det har vært en eller annen form for angrep når jeg sier det, slik at jeg ikke ender opp som venninnen til bestemoren min som sa «Er ikke harpen litt ustemt?» på en konsert hvor det ikke var en harpe i orkesteret.

  1. #1 by Iversen on 5 november 2012 - 6:20 pm

    Hva faen er offside?

    • #2 by Sonja Dadam on 5 november 2012 - 9:58 pm

      Det er en regel de har i sånn fotball hvor det er 11 på laget, og den forhindrer at noen bare henger framme ved motstanderens mål og klinker inn lange passninger, slik jeg har hørt at man kan gjøre i 7-er fotball.

  2. #3 by sotengelen on 12 november 2012 - 11:57 am

    Ofte kan det være lurt å ikke prøve seg på slike triks, men en faller vel noen ganger for fristelsen. Jeg kommer ikke på noen ganger jeg har trakka skikkelig i salaten, men så er ikke jeg på klassisk konsert så ofte heller…😉

    • #4 by Sonja Dadam on 13 november 2012 - 1:07 pm

      Ja, dette er nok en av disse tingen som fungerer bedre som bloggpost enn faktiske livsråd🙂

      • #5 by sotengelen on 13 november 2012 - 1:08 pm

        Fungerer veldig godt som bloggpost da!😉

Legg igjen en kommentar

