SatC vs HP

Bridget Jones-årene gikk forbi med skuffende lite dramatikk. Da er er det jammen flaks at jeg har flyttet til storbyen akkurat i det Sex and the city-årene begynner. Det kan bli interessant.

Jeg er var egentlig ikke så veldig opphengt i Sex and the City da det gikk på TV, men jeg har da sett alle episodene en gang og grublet litt på om jeg er Carrie, Miranda, Samantha eller Charlotte. Jeg kan utelukke Charlotte og Samantha (henholdsvis for ordentlig og for vill), så da sitter jeg igjen med Miranda og Carrie, og jeg har ikke noe lyst til å være Carrie, for alle vet jo at hun er Sex and the citys svar på Hufflepuff*, og jeg er allerede blitt plassert i Hufflepuff av sorteringshatten, vennene mine og ikke mindre enn to tester på internettet, og det slo meg nå at det sikkert finnes tester på internettet hvor jeg kan finne ut hvem av damene i Sex and the city jeg er, men jeg kjenner at jeg egentlig ikke bryr meg så mye.

(Ideelt sett burde denne posten hatt et bilde. Men det er et bilde jeg ikke turde ta. Da jeg var på returstasjonen med en gammel støvsuger for en måneds tid siden var det nemlig noen som hadde kastet dildosamlingen sin der. Den var veldig fin og fargerik mot den øvrige elektronikken i svart og grått. Du får bare lage bildet selv inne i hodet ditt)

*for de som måtte lure; Samantha er Slytherin, Miranda Ravenclaw og Charlotte Gryffindor.

  1. #1 by sotengelen on 6 november 2012 - 3:27 pm

    Her var det mange deilige sammenligninger. Nå føler jeg meg ikke like nerdete. For ikke lenge siden dro jeg en quidditch-lignelse i godt voksent selskap. Etter litt forbauselse måtte de fleste medgi at det var en kobling de kunne følge.

    • #2 by Sonja Dadam on 6 november 2012 - 8:41 pm

      Av og til følelser jeg at min oppgave her på internettet (og egentlig i verden generelt) er å få folk til å føle seg mindre unormale. Glad for å ha kunnet stått til tjeneste!

      • #3 by sotengelen on 8 november 2012 - 12:27 pm

        Jeg har gjerne den rollen selv. Grei at noen andre tar den av og til. 😉

  2. #4 by Jannicke on 6 november 2012 - 9:09 pm

    For meg har Buffy-årene gått meg hus forbi uten en eneste vampyr eller sjelløs kjæreste, så skjønner deg godt. Måtte lykken stå deg bi i Sex og Singelliv-fasen mens jeg hopper hodestups inn i Spaced-årene.

    • #5 by Sonja Dadam on 7 november 2012 - 9:03 pm

      Ååå. Spaced. Det har jeg lyst til å se igjen (men først skal jeg se ferdig Dollhouse, og så Coupling. Jeg har også en sesong med Ashes to Ashes som jeg ikke har sett for første gang … jeg er usikker på når jeg skal få tid til sexogsingellivingen min…)

  3. #6 by annetten on 7 november 2012 - 4:07 pm

    Jeg har ingen tro på at Charlotte er Gryffindor. Jeg tror hun er Hufflepuff.

    • #7 by Sonja Dadam on 7 november 2012 - 9:09 pm

      Er Carrie liksom Gryffindor da? For de to andre regner jeg med at vi er enige om.

Legg igjen en kommentar

