Gudenes Kamp

På toget på vei hjem i fra jobb i dag, ombestemte jeg meg 43 ganger om hvorvidt jeg skulle trene som planlagt, eller om jeg bare skulle dra rett hjem og se på TV og spise sjokolade heller.

Noen dager tror jeg at det finnes en høyere gudommelig enhet, som morer seg med å vedde om skjebnen min; det er en snill og en slem (la oss kalle dem Tor og Loke for visualitetens skyld), og de har med alle tilgjengelige midler lov til å dra meg over i sin leir.

Dette skjer:

Loke: Jeg gir henne en kjipt dag på jobben. Da blir hun utslitt og orker ikke trene.

Tor: Noe David Mitchell-relaterte greier gir henne inspirasjon slik at hun er tynn når hun møter ham.

Loke: De har nybakte boller på togstasjonen. Prøv å stå imot den fristelsen, jente!

Tor: Pen mann på toget! Pen mann på toget! Kast bollene!

Loke: Jeg lar henne stuke foten i en kant, slik at det gjør akkurat så vondt i tåa at det virker uansvarlig å trene.

Tor: Jeg får en fyr hun liker litt til å sende henne en tekstmelding.

(Tor spiller på et mye smalere repetoar enn Loke, det er muligens derfor han taper så ofte)

Tor vant. Jeg dro på trening. Og jeg hørte på The Infinite Monkey Cage, så ikke bare trente jeg, jeg lærte om verdensrommet.

(Loke: Jeg lar Brian Cox snakke en del om Mars…. BO YAH!)

  1. #1 by prinsesselea on 21 november 2012 - 10:13 am

    Menn som gulrot er da ikke noe gærent… Jeg valgte drama som valgfag på ungdomsskolen fordi❤ Ian❤ hadde valgt det. Og så endte jeg opp med å bli skuespiller.

    • #2 by Sonja Dadam on 23 november 2012 - 9:09 pm

      Jeg har andre motivasjonsfaktorer også (ganske mange, faktisk) men det som inspirerer meg i hverdagen er stadig pene/hyggelige/smarte/morsomme menn

  2. #3 by slikejenter on 21 november 2012 - 12:04 pm

    Jeg elsker at du blogger igjen!

    • #4 by Sonja Dadam on 23 november 2012 - 9:10 pm

      Takk! Jeg liker det også ganske godt.

  3. #5 by sotengelen on 25 november 2012 - 3:25 pm

    Jeg har Snille-Sot og Slemme-Sot. Det er en evig drakamp det der altså!

    • #6 by Sonja Dadam on 26 november 2012 - 9:39 am

      Jepp. Og Loke er så mye mer effektiv en Tor. Når han styrer, så styrer han fullt og helt. Når Tor har kontrollen, så klarer Loke fortsatt å komme gjennom med et og annet innspill.

Legg igjen en kommentar

