Kroppen min: Status

Det er en del som er galt med kroppen min for tiden, og da mener jeg ikke alle de tingene jeg har hatt komplekser for siden jeg var 11 år gammel, sånn ca, men at det virker som om jeg rett og slett er i ferd med å bli defekt. Bare hør på dette:

-Jeg har vondt i tunga. Det har jeg hatt siden forrige helg, det ble bedre i løpet av uka, men så ble de vondere igjen i helga. Jeg tror kanskje tunga mi er allergisk mot øl, som jeg av en eller annen grunn har begynt å drikke igjen. Jeg har studert tunga mi; den ser ikke helt bra ut, men så vet jeg ikke hvordan en frisk tunge ser ut heller, det er jo en slags innvoll, og de er jo sjeldent sexy selv når de er i tipp/topp stand. Jeg har funnet noen blemmer som jeg har valgt å kalle grønne (de er egentlig mer beige, men grønt høres så mye mer dramatisk ut, så da går vi for det.) og de svir. Jeg holder dere oppdatert om saken.

-Tørr hud ved albuen. Big deal, tenker du kanskje, alle har tørre albuer. Men det er nettopp det som er greia. Den tørre huden er ikke på albuen, den er ved siden av. Det er som om albuen min har flyttet seg, og det har ikke noe med strakarm/bøyd arm å gjøre; den tørre huden er vedsiden av albueknokkelen (ikke presis medisinsk term) uansett. Jeg har fått migrerende albuer! Jeg er redd de skal ende opp i ansiktet eller noe.

-Ryggen min sovner. Ikke hele, men et område på venstre siden, ca midt på. Flere ganger i uka så får jeg en sånn prikkende sovefølelse der. Hvordan klarer jeg å kutte av blodtilførelsen til midt på ryggen, liksom!?

Den rare utveksten jeg hadde ved nesa, og som fikk meg til å luRe på om jeg var i ferd med å bli heks, viste seg heldigvis å bare være en kvise, da.

  1. #1 by sotengelen on 26 november 2012 - 5:59 pm

    Høres ut som om du har litt for mye fritid og har sittet i feil stilling på stol og/eller i sofa.😉

    God bedring!

    • #2 by Sonja Dadam on 27 november 2012 - 9:30 am

      Det er sikkert ikke noe å bekymre seg for, men hvis jeg ikke hadde bekymret meg for det, så ville jeg ikke blogget det, og hvis jeg ikke hadde blogget det så ville ikke du lest det, og hvis du ikke hadde lest det ville du kanskje gjort noe mer fornuftig… jeg tror faktisk det er De, min kjære frøken, som har for mye fritid!

      • #3 by sotengelen on 27 november 2012 - 9:36 am

        DET er det ingen tvil om. Jeg har jo tross alt sittet inne en uke nå. Vært ute to ganger for å finne mat, men ellers sofabunden.

        God bedring. 😉

        • #4 by Sonja Dadam on 27 november 2012 - 9:44 am

          Er ikke du med i Nanowrimo? Hvordan i alle dager klarer du å ha for mye fritid da? Jeg prøvde det en uke eller noe, men måtte gi det opp da det sugde til seg hvert eneste ledige sekund!

  2. #5 by sotengelen on 27 november 2012 - 10:07 am

    Hva er Nanowrimo?

  3. #11 by plosiv on 28 november 2012 - 1:46 pm

    Du! Jeg har også fått rar tunge i det siste – er det noe som går?

    Migrerende albuer som kan ende opp i ansiktet ditt høres skummelt ut, jeg ville holdt et øye med det om jeg var deg. Og blodtilførsel i ryggen. Hm. Hmmm. Skeptisk. Lege?

    • #12 by Sonja Dadam on 1 desember 2012 - 1:32 am

      Jeg tror ikke noe av dette er sånn legealvorlig. Tunga mi er nesten helt bra igjen. Jeg har konkludert med at jeg ER allergisk mt øl.

  4. #13 by Beamer on 29 november 2012 - 8:50 pm

    Om du googler munnskold eller after tipper jeg du finner div info om den greia i munnen din. Apoteket har mange remedier som lindrer.

    • #14 by Sonja Dadam on 1 desember 2012 - 1:33 am

      Det gikk over av seg selv. Ganske sikkert fordi jeg har sluttet å drikke øl.

Legg igjen en kommentar

