Oslo og jeg

Jeg har vært i Oslo i to og en halv måned, og til tross for at vi nå tydeligvis er i ferd med å gå inn i ny istid, så trives jeg ganske godt her.

Trikken skremmer meg ikke lenger, men jeg forvirres av folk som presser seg på før alle har gått av, for så å ikke sette seg på en av de få tilgjengelige sitteplassene, men heller bli stående. Poenget med å presse seg ombord må jo være å få den beste plassen? Eller tror folk at det er en reell mulighet for at trikken plutselig begynner å kjøre, før alle er kommet på? Er det en reell mulighet for at trikken begynner å kjøre før alle har kommet på? Presser jeg for lite?

Jeg har sett kalosjer i virkeligheten, jeg trodde egentlig de bare fantes i tegneserier fra 50-tallet, og jeg har sett gratulasjonskort til folk som venter tvilllinger. Det hadde vi ikke på vestlandet; der måtte man lage kort selv hvis noen i omgangskretsen ventet mer enn et barn på en gang. Jeg har også sett en fyr bli arrestert og en annen bli nesten kvelt.

Jeg har lært at Chateau Neuf er ikke det samme som Chat Noir; noe som har forvirret meg i mange år, men ikke så mye at det føltes nevneverdig. Jeg har bare tenkt «Så rart at studentene driver og fester på det teateret hele tiden» og så fortsatt med livet mitt. Jeg har også lært at Cake er et band og ikke en person.Det slo meg ikke som rart en gang. At en fyr skulle kalle seg selv Kake. Hvorfor ikke? Det har strengt tatt ikke så mye med Oslo å gjøre, men jeg synes det var verdt å nevne likevel.

Jeg har også spist sjokolade laget på brokkoli. Jeg følte meg forrådt av meg selv.  Jeg er egentlig positiv til sunn mat. Og jeg er positiv til kosemat. Og, etter å ha tenkt meg om, så er jeg for å lage kosemat sunn, og sunn mat koselig. Men et sted må grensa gå, jeg vet ikke hvor, men det er definitivt lenge før vi kommer til sjokolade laget av brokkoli. Pføy!

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

