Herregud så mye stygg julepynt jeg har!

Jeg kom litt seint i gang med pyntinga til jul, men nå har jeg endelig fått opp adventskalenderen og –staken. Det er mulig at det gjør meg berettiget på ni drops nå (jeg har måttet gitt opp sjokoladekalender, da jeg i et anfall av godtesyke tømte en hel kalender 5. desember. Og når det tabuet først er brutt så har jeg helt mistet Respekten for Kalenderen, så nå må jeg fylle den med drops som smaker litt vondt, for at den skal holde helt fram til jul).

Å dra fram adventsstaken 2. søndag i advent er heller ikke sjakktrekk, da det er forventet at man skal ha et påbegynt lys innen da. Heldigvis feiret jeg tydeligvis bare 1. advent i fjor, og siden jeg er gnien til langt inne i kjernen, har jeg tatt vare på de 3 ½ lysene etter fjorårets adventsfeiring. Instant 2. søndag i advent-stake!

Jeg har tatt et oppgjør med meg selv og kastet en rekke gamle trolldeignisser og pappdekorasjoner. Og det er kanskje på tide at påskepynten får sin egen eske, slik at den ikke bare blir sortert ut hver desember (mens jeg tenker «Huh, dette her må jeg jammen huske til påske»)

Glasskåla til røkelsesholderen knuste i fjor (jeg mener å huske at jeg fikk den i hodet, men har glemt hvordan det skjedde), så jeg finner en annen glasskål, som passer overraskende bra, men den er tydeligvis ikke laget for å utsettes for åpen flamme, for etter en stund eksploderer den. Røkelse over alt.

Julekrybben er som tatt ut av en finn 7 feil konkurranse. I tilleg til Josef, Maria, Jesus, Hellige konger og hyrder er det en dinosaur som spiller stortromme, see-no-evil-hear-no-evil-speak-no-evil-aper og David Tennants Doctor. Josef har dessuten flosshatt. Han er jo akkurat blitt pappa. Det er klart han pynter seg.

  1. #1 by Avil on 9 desember 2012 - 7:08 pm

    Fine julekrybba!

  2. #2 by EliseT on 9 desember 2012 - 9:41 pm

    altså, det er ikke josef som er faren

  3. #3 by Sonja Dadam on 10 desember 2012 - 6:11 pm

    Avil: Takk, glad du synes så, jeg er fryktelig fornøyd med den selv også.

    EliseT: Ja, jo, men han har jo en slags farsrolle. La nå fyren få feire om han ønsker det.

  4. #4 by Trine on 17 desember 2012 - 5:56 pm

    Jeg vil gjerne se et bilde av den julekrybba. Btw synes jeg det er fullstendig troverdig at Doktoren var tilstede der. Det skulle jo bare mangle.

Legg igjen en kommentar

