Pepperkakedeig

De deler ut gratis pepperkakedeig på Meny (maks 3 per kunde). Jeg står lenge og vurderer om jeg skal ta en, vel vitende om at det kommer til å resultere i at jeg gafler i meg rå pepperkakedeig resten av kvelden, og konkluderer med at 1 kg pepperkakedeig i løpet av en kveld nok ikke er det beste for fordøyelsessystemet mitt. For ikke å snakke om hva det ville gjort med adventsslankekrigen jeg har med meg selv. Sunn desember er ikke så ille som jeg hadde fryktet, ja, jeg jukser litt innimellom, men stort sett holder jeg meg streng. Men hvis verden går under på fredag kommer jeg til å bli seriøst forbanna. All den sjokoladen jeg har sagt nei takk til, og det ville vært helt bortkastet.

 

(den ekstremt spennende føljetongen om at jeg mister en sko (det blir ikke noe mer med den samtalen jeg hadde med han fyren. Jeg hørte aldri noe fra ham igjen) fortsettes en annen dag)

  1. #1 by sotengelen on 20 desember 2012 - 2:53 pm

    Jeg har tatt juleoppfeitingen på forhånd så her blir det en avviing om det skal slankes NÅ, eller senere…

    • #2 by Sonja Dadam on 21 desember 2012 - 3:12 pm

      Ikke begynn å slanke deg nå, iallefall. Jeg har uansett lært at man ikke legger på seg av det man spiser mellom jul og nyttår (lett omformulert Grethe Roede-ordtak; det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår man legger på seg av, men det man spiser mellom nyttår og jul. Jeg tolker det som jeg vil).

      • #3 by sotengelen on 21 desember 2012 - 3:30 pm

        Ja, for min del er det mellom juli og desember det har flesket på seg, bokstavelig talt. Vi får se over nyttår

Legg igjen en kommentar

