Adventsslanking – en oppdatering

De av dere som fulgte adventskalenderen min for litt over et år siden, den som hadde siste luke 7. april, er nok neppe overrasket over at adventsslankeprosjektet mitt pågår fortsatt… Dvs, riktig adverb der blir nok heller «igjen». Det gikk faktisk ganske fint fram til jul. Jeg gikk ned 3,5 kilo, men så begynte det som egentlig skulle være «moderat julekos», som gikk over alle stokker og steiner, og endte 15. januar, hvor jeg var tilbake på startvekta. Nå, et hvilket som helst annet år ville jeg sett på det som en seier å være tilbake på samme vekta som som jeg var 1. desember allerede i midten av januar; men i år var det ike så moro. Men for all del; jeg pleier å bruke noen forsøk på å gå ned 5 kilo, så nå er jeg altså i gang igjen.

Jeg roter fortsatt fryktelig med maten, men jeg har treninga på plass. Sånn ordentlig. Jeg har trent selv om avtalene mine er blitt avlyst, eller om folk ikke har møtt opp. Jeg har til og med trent en gang da jeg ikke hadde rene treningsbukser; jeg fant bare et par tights og en litt stor t-skjorte. Jeg har ikke vært så stolt av meg selv siden da jeg klarte å sjonglere med 5 baller. Vel. Jeg sier «sjonglere med 5 baller». Jeg mener sjonglere med 3 baller, som jeg kaster tilsammen 5 ganger, før jeg ikke klarer å ta i mot dem lenger, og de er spredd i hele rommet. Men jeg står ved stoltheten min. Det er jævlig vanskelig å sjonglere.

I går kom jeg meg ikke på trening, da. Jeg var ute på fredag; der var en fri bar og det ble sent, så lørdagen ble i stor grad tilbrakt på sofaen. Og da var det tid for å trene, bestemte jeg meg heller for å bestille meg mat. Så spiste jeg spareribs med barbacuesaus iført hvit genser, noe som jo også er en slags sport. Ekstremssport til og med.

Så nå må jeg trene i dag istedenfor. Og jeg hadde fra før av en svømmeavtale, så det har jeg gjort. Og nå må jeg ut og jogge og trene styrke. Selv om jeg allerede har trent i dag. Og jeg skal gjøre det nå snart. Jeg skal bare blogge først… og henge opp noen klær… og kanskje se ferdig en film jeg begynte på i går… men så!

(i søpla ligger restene av potetgullet fra i går. Det fornuftige ville vært å ta den med ut og kaste den når jeg drar på trening, men jeg må innrømme at jeg føler en syk nysgjerrighet for hvor dypt jeg er villig til å synke når godtesuget sniker seg på i løpet av kvelden)

  1. #1 by sotengelen on 28 januar 2013 - 1:29 pm

    Jeg skulle nyttårsslanke. Skulle gå på nutrilett shake-diett. Jeg drakk EN shake og skjønte at det ALDRI kom til å gå. Nå er jeg sulten HELE tiden, selv om jeg har spist både lunsj og en sunn muffins. Aldri så sulten som når jeg slanker meg, men allikevel spiser alt jeg har lyst på.

    Trening har jeg ikke vært på siden den ene gangen i oktober.

    Du er flink!

    • #2 by Sonja Dadam on 28 januar 2013 - 10:08 pm

      Jeg har ikke kontroll på spisinga jeg heller, men shakes er definitivt ikke tingen.
      Og takk!

Legg igjen en kommentar

