Hva da, sikkerhetslenke?

For noen uker siden satt jeg i stua mi, litt for sent en lørdags kveld, og så på videoer på youtube. Mellom to videoer var det helt stille i leiligheten, og plutselig hørte jeg en nøkkel i døra mi. Jeg ble stiv av skrekk og satt vettskremt og ventet på å bli ranet, myrdet, voldtatt og spist. Dette skjedde heldigvis ikke. Jeg vet fortsatt ikke helt hva som var greia, men jeg mistenker enten en full nabo som har talt feil etasjer, eller en edru nabo som stakk nøkkelen i sin dør, og at det er forskrekkelig lytt mellom leilighetene våre. Det gikk iallefall bra, men skrekken satt i meg.

Og så begynte marerittene.

Opptil tre netter på rad drømte jeg at folk brøt seg inn i leiligheten min, og jeg våknet, fylt med frykt, og så meg om etter balltreet mitt (som i skrivende stund er i Egypt, men det er en annen historie). Jeg bestilte meg nytt balltre på internett.

Så sluttet marerittene.

Noen uker gikk, og jeg var på en bodycombat-time, som er en slags aerobic kombinert med at man banker opp imaginære folk. Det var veldig gøy.

Den natta drømte jeg nok en gang at noen brøt seg inn i leiligheten. Istendenfor å bli vettskremt, sparket jeg vedkommende i ansiktet til han falt om, stripset ham og satte ham på gangen og ventet til politiet kom og hentet ham. Det føltes godt, sterk selvstendig kvinne, og alt det der, det eneste skåret i gleden var at denne innbruddstyven var en dverg, og det føles liksom litt ekstra ondt å sparke dverger i ansiktet (og for å gjøre vondt verre, sa Drømme-Sonja følgende: «dette var egentlig ganske greit, jeg har alltid hatt lyst til å sparke noen i ansiktet men folk flest er liksom for høye til at jeg får det til». Hva er det som er galt med meg?)

Dette har uansett resultert i at jeg i hele dag har delt folk inn i to grupper «lave nok til at jeg kan sparke dem i fjeset» og «for høye».

Jeg gleder meg til balltreet mitt kommer. Da trenger jeg ikke være redd for noen lenger. Selv ikke de som er «for høye»

  1. #1 by Iversen on 24 august 2013 - 11:52 pm

    Men har du strips liggende, sånn i tilfelle?

    • #2 by Insouciant on 28 august 2013 - 8:21 pm

      Er det mulig å overleve uten å ha strips i hus?

  2. #3 by sotengelen on 25 august 2013 - 12:32 am

    Jeg bor i første etasje, i umiddelbar nærhet til parken. Det snuser mennesker rundt veggene hele tiden. Nå gikk jeg faktisk å låste verandadøren… Ikke skremme meg sånn!

Legg igjen en kommentar

