K13: Pizza, quiz og Everybody wants to kill Bruce

Ja. Jeg suger. Men for de av dere som har fulgt med på denne bloggen en stund, så burde dere skjønt at når jeg satte i gang med en føljetong, så vil det ta lenger tid enn man skulle tro. Men i alle fall. Katakobene 2013. Vi er nå er kommet til pausen med pizza (nam!) og quiz. Quizen var en høydare. Bra spørsmål (takk Iversen) og veldig bra lag (Takk alle dere som jeg har glemt navnet på allerede.  Det er ikke deres feil. Jeg er håpløs med navn. Som sagt. Jeg suger. Jeg husker navnet på laget, da. Det het ‘Bloody Mary: Den nye vinen’. Et lagnavn som kom fram da vi diskuterte hvilken vin Hannibal Lecter drakk i boka, og noen foreslo Bloody Mary, for å følge det opp med «det er den beste vinen» [det var Amarone, for de som måtte lure. Vinen som Hannibal drikker i boka, altså] ). Uansett et veldig bra sammensatt lag, vi hadde en god tone, alle fikk bidra med noe, det var enkle og vanskelige spørsmål, noen som vi kunne skrive rett ned, noen som vi måtte tenke litt på og noen som vi kunne diskutere oss fram til (jeg vet ikke om de diskusjonene våre egentlig førte fram til så mange rette svar, men vi klarte iallfall å komme fram til hvilken skuespiller jeg blander med Alan Rickman. Det er Gary Oldman. Det var gøy for meg i det minste). Vi konkluderte til slutt med at vi ikke kom til å vinne, men vi hadde i alle fall hatt det veldig moro. Men så vant vi likevel, gitt! Og jeg fikk velge meg ut sesong 1 av Sherlock i premie, som erstatning for min egen, som jeg har lånt bort til noen som jeg har glemt hvem er.

Etter pausen så vi en 10-minutters sak som heter Everybody wants to kill Bruce (link til filmen på youtube), hvor en franskmann (jeg tror han er fransk. Det er uansett ikke så veldig relevant) har klippet sammen scener fra 39 forskjellige filmer, som får det til å se ut som om alle, og da mener jeg virkelig ALLE vil drepe Bruce Willis. Det var veldig moro, og det må ha vært fryktelig mye arbeid å lage denne. Jeg digger jo alle former for nye vrier på kjente historier, så sammenklippingen i seg selv ga meg mye glede, og så er det jo fryktelig artig å prøve å kjenne igjen flest mulig filmer, da.

,

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

