K13: Juan of the dead

Juan of the Dead  (Alejandro Brugués, Cuba 2011)

 

Jeg tror dette er min første cubanske film. Det er en sånn romzomcom, som riktignok er en noe smal sjanger, men en veldig fin en. Og ordspill drar (nesten) alltid opp. Zombiene tar over Cuba, og Juan og vennene hans, må sloss for å overleve. Akkurat passe skummel, uten å bli for ekkel, og samtidig veldig morsom. Dessuten figurer som man blir veldig glad i.

 

Og dett var dett for årets katakomber. Jeg tror dette er det programmet jeg har likt best siden førsteåret, og det var definitivt mye å synes om filmene i år (selv om jeg dabbet av mot slutten her – men det tror jeg dreier seg mer om at jeg er litt sløv enn om kvaliteten på filmene). Iversen og Asbjørn har også referat.

Takk til Fred Ut for organisering, til alle som var der for hyggelig selskap og til Gry for fantastiske brownies.

That’s all.

,

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

