Anbefalinger

Det har dukket opp så mye bra i det siste at jeg bare må anbefale litt.

 

Først det mest åpenbare. Sherlock går på NRK1 på fredagskveldene igjen. Nye episoder. De to første kan sees på nett-tv her, (episode 2 var litt mindre bra enn episode 1 (for all del, den var fin, men den fikk meg ikke til å hoppe opp og ned i sofaen og rope «Herregud for bra TV!» som jeg gjorde med 1. episoden), men den hadde også sine øyeblikk).

En annen TV-serie som jeg har fulgt med sånn passe begeistring en stund nå er Suits. Den går på TV2Zebra(!!) på mandagskveldene, og jeg vet ikke om det er den eller jeg som har endret seg, men nå synes jeg plutselig den er knallbra, og at alle bør se den. I tillegg til at den har GIna Torres sies ting som dette:

Image

Sesong 1 er også å finne på Netflix.

Så et radioprogram. Det er reprise av et program som er blitt sendt før. John Finnemore’s Souvenir Programme (John Finnemore har skrevet masse greier for David Mitchell, så av og til er det som om han er der, selv om han ikke er). Iallefall, det er veldig mange morsomme radiosketsjer der, den fineste av alle en Doctor Who-basert greie som starter ca 16 minutter uti, som faktisk fikk meg til å gråte en skvett.

Dessuten har jeg vært på kino og sett 100-åringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant. Veldig fin Forrest Gumpete komedie. Den har en elefant som heter Sonja i seg, noe som jeg synes alene er grunn nok til å se filmen.

Og til slutt en film jeg ikke har sett enda. Og som jeg egentlig ikke hadde tenkt å se. Jeg hadde bare sett plakaten og tenkt «ikke i målgruppa», men nå har jeg sett traileren. Og herregudogjesusjosefogmaria som jeg skal se denne filmen. Lego-filmen:

 

 

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

