Liebster-award

Jeg har fått en bloggpris av Esquil, noe jeg synes er i overkant hyggelig, særlig med tanke på at jeg nesten ikke blogger lenger. Kanskje dette er et tegn på at jeg skal begynne igjen? Vi får se. Jeg har en slags plan. Med prisen kom det en rekke spørsmål man må svare på. En slags forsikring om at takketalen har litt substans, antar jeg. Og jeg svarer gjerne:

Hvis du skal koke det ned til en setning, hva handler bloggen din om?
Jeg kan gjøre bedre enn det, jeg kan gi det ett ord; MEG.

Hvis du skal koke det ned til en setning, hva handler livet ditt om?
Akkurat nå; å spise mindre enn jeg trener (og en parentes jeg tok vekk)

Er det godt eller vondt å skrive? DRØFT.
Det er godt. Det som er vondt er at jeg tror at jeg heller vil se tv eller bruke timevis(!) på failbook. Men jeg liker skriving SÅ mye bedre (akkurat nå er det litt vondt, for jeg er på den 8 år gamle knøttasPC-en min, og s-en er så treg at jeg forstuer fingeren litt hver gang jeg trykker på den. Dessuten må jeg på do)

Er det deg i bloggen eller er det en internettpersona?  DRØFT.
Det er opplest og vedtatt at Blogg-Sonja er mye kulere enn RL-Sonja. Det er nesten litt irriterende. Hadde jeg kunnet, ville jeg vært Blogge-Sonja hele tiden.

Er du der nå? Var det dette du ville?
La meg svare det med en sang:

Hva har du fått ut av å ha en blogg, sånn menneskelig sett, liksom?
Sånn rent bortett fra en hel masse venner, som er 40% ansvarlige for at jeg flyttet til Oslo for halvannet år siden, har jeg nylig registrert meg i beinmargsdonorregisteret. Det var en kampanje for mange mange år siden, hvor Avil var involvert, og da hun ga denne prisen til Esquil (er det fortatt Esquil, eller kan vi si Eskil nå?), og Eskil (jeg tar en sjanse) stilte dette spørsmålet, husket jeg hva jeg hadde forpliktet meg til i et kommentarfelt den gang da. Og nå fikk jeg endelig gjort det. Og i løpet av årene så har blogging ført til mange store små avgjørelser av denne typen (eller ikke av denne typen, dette er den eneste bloggrelaterte hendelsen som kan ende i at jeg gir bort kroppsdeler. Men små og store avgjørelser av andre typer har der definitivt vært)

Hva gir deg angst?
Jeg så akkurat en appell fra noen på Internettet om at det at man liker at ting ikke ligger på rett linje, ikke gir en rett til å påstå at man har OCD, da dette er en alvorlig lidelse. Det er vel litt det samme med angst. Det er mye som skremmer meg, og som jeg gruer meg til, men det aller meste klarer jeg å overse ved å bite tenne sammen og i “skjerp deg!” til meg selv. Så jeg er nok angstfri.

Fortell meg om et vanskelig valg du har tatt.
Å utsette å gå på do til jeg har skrevet denne posten ferdig, for jeg sitter på en jernbanestasjon, og gidder ikke pakke ned alle tingene mine, for så å pakke dem opp igjen. Dette kan vel ende med at jeg tisser på meg. Var det noe sånt du var ute etter?

Anbefal meg en by og hva jeg bør gjøre der
Jeg kommer akkurat fra Glasgow, det er en veldig fin by som man rekker over en helg. (OK, nå kastet jeg inn håndkle og gikk på do. Jeg håper svaret på forrige spørsmål fortsatt gjelder. Det var like fullt et vanskelig valg. Jeg hadde ganske mye greier som måtte pakkes ned, og jeg risikerte å miste plassen min). Denne gangen var alt jeg gjorde i Glasgow shopping og spising (mer om det senere, hvis jeg klarer å holde meg til planen min), men sist jeg var der var jeg på en skikkelig fin historiefortellerevent, som var den siste av sitt slag, så den kan jeg strengt tatt ikke anbefale. Men kanskje det har dukket opp noe tilsvarende? Jeg skal sjekke det opp, og komme tilbake til deg på det.

Fortell meg noe jeg aldri ville gjettet om deg!
En gang klemte jeg en venn, helt uoppfordret, og helt uten at det var noen spesiell anledning til det.

Og nå skal man liksom gi denne prisen videre til andre blogger. Men jeg leser jo ingen blogger lenger. Kanskje jeg begynner med det igjen når jeg selv begynner å blogge igjen? Kan jeg vente med å gi prisen videre til da?

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

