Boot camp – dag 0

Nå skal jeg gjøre noe jeg har hatt lyst til å gjøre lenge; boot camp-dagbok. Som tidligere nevnt her i bloggen, er jeg en tjukkas. Jeg har alltid vært en tjukkas i større eller mindre grad, hovedsakelig fordi jeg spiser for mye og trener for lite. Ikke noen mystisk hormonforstyrrelse her i gården. For 4 år siden bestemte jeg meg for at jeg ville på boot camp. Ikke sånn militær, men en hyggeligere en, men fortsatt med masse trening. Som The biggset loser, bare uten kameraene og utstemningen. Jeg endte opp på Apples&Pears i Storbritannia, og er nå tilbake for 5. gang.

Jeg reiste over torsdag kveld, og våkner fredag morgen i favoritthotellet mitt i Glasgow. Jeg skal ikke på boot campen før utpå ettermiddagen, og siste dag i frihet skal nytes. Jeg våkner 7, fordi kroppen min insisterer på å få jet lag, selv om jeg bare reiser en time ut av tidssonen min. Det er alt for tidlig til å stå opp, jeg har tross alt påskeferie, så jeg blir i senga og ser Les Miserables. Hotellet mitt har gratis filmer. Det er en av grunnene til at jeg liker det. Så går jeg ned og spiser frokost. Og for en frokost! Som sagt skal siste dagen i frihet nytes, og ja jeg vet det er en brist i logikken der; å bruke en liten formue og store deler av påskeferien på å bli sunn og gå ned i vekt, men å spise seg opp før man drar. Men det føles riktig. Jeg har bacon og pølser og hvitt brød og lemen curd, og pain au chocolat med Nutella, som føles i overkant selv for meg, men jeg blir mett og dermed også lykkelig. Så drar jeg ut og shopper; jeg er litt nervøs for at jeg ikke skal ha med meg nok varme klær, så jeg kjøper tre gensere. Lykkelig oppdager jeg at jeg ikke har plukket dem fra tjukkasdelen av butikken, men fra den delen for folk med normal kroppsfasong. Før jeg er innom Starbucks for et mellommåtid bestående av sukker og fett. Så er jeg på Forbidden Planet, som vanlig håper jeg at en søt nerdegutt skal komme bort og si “what a cool t-shirt (purse/wallet/key chain), I simple must have you, now!”, men det skjer ikke. Jeg får kjøpt en ganske kul bursdagsgave, da. Så tilbringer jeg noe sånt som ½ time på Boots, hvor jeg rasker med meg en hel masse ting jeg egentlig ikke trenger, men som jeg likevel MÅ.HA!
Så tusler jeg tilbake til hotellet, hvor jeg innstiller meg på en usunn lunch, men etter at jeg har plukket med meg en liten eske chips, innser jeg at jeg egentlig er litt lei av søppelmaten, så videre henter jeg med meg en fruktsalat, en yoghurt og en kopp te. Ikke ille. Men så spiser jeg en hel pose Cadbury-egg, og får sukkeroverdose. Jeg er ikke bare kvalm, hele kroppen min føles feil. Så nå er det nok. Jeg tar toget til Stirling, og jeg kjøper bare en flaske mann av kake-mannen som kommer med vogna si og vil selge meg ting, og i Stirling setter jeg meg i et bakeri og drikker te. Etter en stund blir jeg og tre andre plukket opp og kjørt ut til herskapshuset hvor vi skal bo den neste uka. Det er et gledelig gjensyn med både ansatte og hun ene av deltagerne som jeg har bootcampet med før. Jeg hilser høflig på resten av deltagerne også; det er nærmere 20, stort sett damer i 20- og 40-årene, med høy utdannelse. En og annen mann og barnløs dame i 30-årene er det også. Etter en informasjons- og introduksjonsrunde har vi ukas første treningsøkt. Det er bare litt over et døgn siden, men jeg kan for mitt liv ikke huske hva det var. Muligens en eller annen form for stafetter med ball? Det var i alle fall en helt ålreit kom-i-gang-økt. Så får vi fiskekaker (to stykker) og litt salat til middag, og jeg ender faktisk på mindre kalorier inn enn ut på dagen samlet sett, som jo er litt av et under. Men i alle fall. Nå er vi i gang.

  1. #1 by iversen on 16 april 2014 - 7:35 pm

    Hvordan smaker egentlig en flaske mann?

    • #2 by Sonja Dadam on 17 april 2014 - 6:16 pm

      Sorry. Trykkleif. Flaske *menn. Og de var ikke for spising/drikking. Jeg likte dem.

  2. #3 by iversen on 17 april 2014 - 10:03 pm

    Du har bare forvirret meg ytterligere nå.

    • #4 by Sonja Dadam on 19 april 2014 - 3:08 pm

      Sånn går det når du ikke klarer å tolke ting riktig ut fra kontekst.

Legg igjen en kommentar

