Boot camp -dag 1

Vi starter dagen med å spille basketball. Det er moro og kaotisk, siden vi etter to runder med femmer-lag, blir sendt ut på banen alle sammen samtidig, og ingen kjenner hverandre egentlig, og alle er usikre på hvem som er på hvems lag. En fin måte å starte dagen på (men jeg savner svømmebasseng, som det har vært de andre stedene jeg har vært – det er samme selskapet hver gang, men de holder til på forskjellige venues), så får vi frokost som består av 2 spiseskjeer mysli, med 5 skiver og banan og melk. Jeg savner pain au chocolaten min. Etter frokost har vi “fitnestest”, som består av 1,5 km løping, og sit ups og armhevinger i et minutt hver. Det vi presterer blir skrevet ned, og testen vil bli gjentatt i slutten av uka. Så kjører vi en runde med stafetter igjen (andre enn vi hadde i går; nå husker jeg det vi hadde stafetter i går og), og en hard-core versjon av stolleken (som vi “vinner”, fordi jeg kjenner folka her, og vet hvordan de tenker. Hirr hirr hirr). Så får vi et eple som mellommat, for folk begynner å snakke om at vi får for mye mat her, og at de aldri har sett en hel frukt på boot camp før. Jeg gnafser i meg eplet mitt, og det blir kommentert at hvis fitnestesten bestod av eplepising, ville jeg vunnet den. Jeg velger å ta den som en kompliment. Så går vi på en times tur. Jeg henger med baktroppen, men det er greit, for nå er det i det minste en tropp å snakke om. Alt for ofte tidligere har det bare vært meg, og en av lederne som passer på at jeg ikke går meg vill. Når vi kommer tilbake får vi lunch; løksuppe med et bittelite brødstykke i, men helt uten ost) og et bittelite stykke omelett med søtpotet og fetaost, samt litt salat. Etter lunch er det boksing, sirkeltrening med fokus på magemusklene, så en runde med kettlebells og til slutt et ganske vondt opplegg hvor vi går sammen to og to, og mens den ene gjør styrkeøvelser, må den andre løpe og omvendt. Så får vi en smoothie, før dagen avsluttes med Zumba. Det ER gøy, men folk er så alt for slitne, og armer og ben vil ikke, og på et tidspunkt, når jeg står der med armene i været og hopper, føles det virkelig som om noen truer meg med pistol, og tvinger meg med det. Det er litt frafall i løpet av timen (ca halvveis bestemmer alle gutta seg for at de har nok, og drar i samlet flokk), og bare halvparten av oss blir igjen til helt til slutt. Men så er vi ferdige. Når jeg kommer tilbake til rommet mitt, oppdager jeg til min glede at badet er opptatt, og jeg har ikke annet valg enn bare legge meg ned på senga og ligge der et kvarter. Så dusj, så middag (stir fry kylling med grønnsaker, og bakt eple og pære (½ av hver) til dessert(!! Jepp vi får dessert hver kveld her. Stort sett frukt og yoghurt, men det er likevel en fin følelse).

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

