Boot camp – Etterpå

Offisiell vektnedgang er 7 kilo. Når man tar vekk det ene kiloet de jukser seg til ved å veie deg inn på ettermiddagen og ut på morgenen, og det ene kiloet som forsvinner når man begynner å spise normalt, ender man opp med en vektnedgang på 5 kilo. Det er helt sykt. Den eneste grunnen til at jeg ikke er fra meg av ellevill begeistring er at jeg har gjort dette 4 ganger før, og vet at det er sånn kroppen min reagerer. Jeg gruer meg til den dagen, jeg ikke har nok overskuddsfett til at den bare kan kvitte seg med 5 kilo på en uke, samtidig som det jo kommer andre fordeler ut av det og. Jeg har gått ned en kjolestørrelse, ansiktet mitt har helt endret fasong, og jeg er ikke helt sikker på om det er mulig, men jeg er ganske sikker på at munnen min er blitt større.

Dette er ikke noen magisk aha-opplevlse, som gjør at vi nå får en flash forward treningsmontasje og brokkoli og en tynn, sunn Sonja om 6 måneder. Jeg dro fra boot campen i går morges. I går ettermiddag hadde jeg spist så mye sjokolade, at jeg aldri orket middag, og da jeg dro for å spise biff med grønnsaker til lunch i dag, for å hindre at det gjentok seg, hadde jeg plutselig pommes frites og vin til. Men jeg startet dagen med å dra til svømmebassenget og svømme en halv time. Jeg har treningsregimet greit på plass, og jeg tror det går lenger mellom hver gang jeg spiser en hel boks is bare fordi jeg har lyst en mandags kveld. Det er 8 år siden sist jeg la på meg 20 kilo i løpet av et halvt år, noe som jeg har gjort flere ganger enn jeg er villig til å innrømme, og i år skal jeg feire 17. Mai for første gang på 10 år, fordi bunaden endelig passer igjen (det er bare 2006-17. Maien jeg ikke feiret pga for trang bunad. Da oppdaget jeg at jeg egentlig likte ganske godt å ikke feire 17. Mai, og fortsatte med det.).

Jeg skal tilbake igjen i juli. Jeg har tenkt å gå ned 10 kilo til innen da. Det er ganske sannsynlig at jeg ikke kommer til å klare det. Men jeg kommer heller ikke til å legge på meg de kiloene jeg har gått ned over den siste uka. Jeg kløner videre. Og jeg er OK med det.

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

