Min tyske vingård del 3

Jah. Jeg glemte at jeg hadde begynt å blogge igjen. Men du, leser (hei Espen!) har fortjent en avslutning på Vingårdssagaen min, så her kommer den:

Vi hadde familieselskap, og det kom fram til at hagen som onkelen min og jeg hadde besøkt, IKKE tilhørte tomta vår. Tomta vår var den med det skikkelig sure bjørnebæret.

Jeg har fått, og mistet, en epostadresse til kommunen, hvor jeg egentlig skulle sende en epost for å få gårds og bruksnummer på vindruetomta

Jeg lanserte en ide om at jeg, når jeg ble pensjonist skulle få vindruetomta opp og gå igjen. Det viser seg at onkelen min hadde den samme planen, helt til tanten min påpekte hvor vanvittig mye arbeid det er å dyrke vindruer. Onkelen min mente at det var en mye bedre ide å bare bruke €200 i året på vin, og være lykkelig. Jeg har sett verre pensjnsplaner.

Og jada, jeg skal finne igjen den epostadressen. Og jeg skal sende den eposten. Og neste gang skal jeg ut og besøke tomta som kunne vært.. min tyske vingård

  1. #1 by iversen on 23 august 2015 - 11:17 am

    Del 4 blir nok legendarisk!

    • #2 by Sonja Dadam on 20 september 2015 - 3:47 pm

      ja, det blir i 2017 når vi alle drar på roadtrip til Tyskland.

Legg igjen en kommentar

