Edinburgh Fringe 2016 – Fredag

På Fringen i  fjor brukte vi veldig lang tid på å lete etter Eggs Benedict, uten å finne noen, så i år hadde Lea gjort research, og guidet oss til Cafeen som serverer de beste Eggs Benedictene i Edinburgh. Loudons cafe.  Vi hadde en stor, nydelig frokost (noe som var veldig bra, for dette ble en travel dag, med lite tid til matpauser ellers).

Vi startet med In Fidelity. To frivillige publikummere hadde sin første date på scenen, mens «programlederen» snakket om sin første date med kona, research han hadde gjort på Match.com, og kjærligheten generelt. Dette kunne fort blitt veldig kleint, men Programlederen var veldig flink til å avvepne kleinheten ved å bringe den fram i lyset, og hele tiden forsikre seg om at de frivillige hadde det bra, og informere dem om at de når som helst kunne gå og sette seg igjen. De to frivillige var veldig søte, både sammen og hver for seg, og på slutten av forestillingen var publikum skjønt enige om at de burde gå på minst en date til.

Så var det en forestilling som jeg hadde gledet meg veldig til; Any suggestions, Doctor? – en improvisert episode av Doctor Who. Jeg hadde tolket det som om det var de samme folka som stod bak en av mine absolutt favorittforestillinger fra i fjor – The Room: The musical! – men etter å ha lest beskrivelsen en gang til (og ikke minst sett forestillingen), så tror jeg kanskje at det bare var en av skuespillerne som var med på begge greier. Men det var bra. Ikke like tight som Baby wants candy, men morsomt og oppfinnsomt og de klarte å involvere publikum på en måte som ikke en gang jeg syntes var skummel. Og jeg kommer i alle fall til å følge med på Lewis Dunn framover (vel, følge ham på twitter, i det minste).

Neste show ut var Zach&Viggo: Thunderflop. Dette var rare greier. Morsomt, men absurd. Erlend og Stein-Jo framstår som Thomas og Harald sammenlignet med Zach og Viggo. Og vårt show ble 20% mer absurd, fordi publikum reagerte så rart. Men det var en bra opplevelse, og Anlaug fikk en navnelapp.

Så. Deadly Dungeons Murder Mystery inne på Edinburgh Dungeon. Et mordmysterie som utspiller seg i gamle dager, med mye interaksjon mellom skuespillere og publikum. Og vi klarte å gjette morderen, fordi jeg er så superobservativ at jeg fikk øye på den ene lille detaljen som avslørte morderen. Jeg er så fornøyd med meg selv.  Og Spike og Drusilla var der (de het noe annet. Men jeg kjente dem igjen!). Det var gøy.

Kvelden ble avsluttet med Eurobeat, som er Melodi Grand Prix som er blitt selvbevisst. Jeg trodde det skulle være en parodi, men enten så er MGP så ellevillt at det ikke egentlig lar seg parodiere, eller så er folkene bak forestillingen så glad i MGP at de ikke klarer å gjøre skikkelig narr av det. Men det gjør ikke så mye, for jeg liker MGP som det er. Det ble avsluttet med en ekte avstemming og Norge vant.

 

 

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

