Ting 2 – Gå ned 10 kg

Jeg har lenge hatt lyst til å slankeblogge, jeg har opptil flere utkast liggende, og den skulle være morsom og selvironisk og ha taglinen «Bare fordi jeg slanker meg betyr det ikke at jeg trener. Eller spiser sunt. Eller går ned i vekt». Og jeg har hatt opptil flere imaginære krangler i kommentarfeltet med folk som kjefter på meg på grunn av innstillingen min.

Punkt 1 på lista mi er «Gå ned 10 kg». Nå skal det sies at når du nærmer deg 40 og veier 10 kilo for mye, så er det kanskje viktigere å fokusere på å være glad i kroppen din som det er. Beveg deg litt hver dag, spis en grønnsak og en frukt, og ikke ha dårlig samvittighet hver gang du spiser en sjokolade. Nå er situasjonen min sånn at jeg ikke veier 10 kilo for mye. Jeg veier 40-60-80 kilo for mye, alt etter om du spør meg, en lege eller Calvin Klein. Så jeg må ned, om ikke annet fordi jeg liker å reise, og det er veldig trangt i flysete om dagen.

Det skal sies at punkt 1 på lista mi er strøket over. Jeg gikk ned 10 kilo. Senere på lista har jeg også «gå ned 20 kilo» og «gå ned 30 kilo». Også disse er strøket ut. For litt over to år siden var jeg for første gang i voksen alder ikke bælfeit. Men så mistet jeg konsentrasjonen et øyeblikk, og nå veier jeg 5 kilo mer enn da lista startet. Så punkt 28, som opprinnelig var «gå ned 40 kilo» er nå redigert til «gå ned 10 kilo», og det er 70 dager* til jeg blir 40, og det er akkurat en kilo i uka, og det burde definitivt være gjennomførbart. (jeg drakk en kopp kakao med ekstra sukker(!!) da jeg skrev denne posten. Men nå er jeg klar. Jeg begynner NÅ!)

*Ja, jeg talte feil i går. Jeg blir nødt for å gjøre to ting en dag. Eller stå opp ekstra tidlig på bursdagen min. Vi får se.

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

