Ting 3: Finne ut hvilken vin jeg liker

Jeg har drukket vin i 23 år (ikke sammenhengende), og likt det i sikkert 17 av dem, men da en venninne av meg skulle kjøpe en flaske vin til meg, og spurte hva jeg likte, så hadde jeg ikke noe fornuftig svar. Jeg liker når de smaker litt kirsebær, og de skal helst ikke være for tunge. Men jeg har ikke peiling på druer, produsenter eller land. Null. Det er sånn at jeg ikke alltid vet om det er snakk om en drue eller et vinslott når andre diskuterer vin. Jeg har drukket kjempegode viner, og viner jeg ikke har likt fullt så godt, men det meste går ned og smaker ålreit etter de første to glassene, men det er jo tullete å drive å drikke vin som jeg synes bare er sånn midt på treet god, når jeg vet det finnes vin jeg elsker der ute.

Så nå har jeg lastet ned vivino-appen, og i kveld skal jeg teste Skravlevinen min, og så skal jeg ta det derfra. Jeg har på ingen måte tenkt å bli en vinekspert. Bare kunne nok til at jeg ikke svarer «Bare ta noe fra Merlot-distriktet» neste gang noen spør meg hva jeg vil ha.

Skål.

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

