Ting 7: Lese flere bøker

Dette er en litt kinkig, en. Jeg pleide å elske å lese, og leste masse. Jeg mistenker fordi det er den hobbyen som anses som sunn og fornuftig som krever desidert minst innsats. Det blir sett på artig og sjarmerende å forsvinne så i en bok at man plutselig har lest i 16 timer, mens gjør man det samme med et dataspill så er man en rar nerd. Selv om dataspillet kan ha en vel så givende historie, og faktisk kreve mer av en mentalt.

Dessuten vil jeg jo lese store mesterverk som jeg senere kan namedroppe i konversasjon med smarte menn slik at de blir imponert og vil gifte seg med en. Men det er bare det med mesterverk at de er så fryktelig kjedelige og jeg vil så mye heller lese De desperates cafe av Marian Keyes, og den er det jo ingen som blir imponert av.

Jeg har vel kommet fram til at hvis jeg må tvinge meg til å lese boka, så er mye av poenget med å lese borte. Jeg gjør det jo for å kose meg. Men en sunn framdriftsplan er lov.

Så nå leser jeg Connie Willis Doomsday book, som jeg begynte på for over 2 år siden. Og hvis jeg leser 25 sider dagen, så er jeg ferdig før helga er omme. Og det gir meg en falsk følelse av å ha oppnådd noe, og den skal man ikke kimse av.

Kom gjerne med boktips, forresten. Gjerne noe underholdende som jeg også kan snikskryte av å ha lest.

  1. #1 by Kristin Storrusten on 18 mars 2017 - 7:40 am

    Les tynne bøker!
    Hver morgen kryper jeg opp fra havet – Frøydis Sollid Simonsen. Denne tror jeg virkelig du kan like.
    Historien om fru Berg – Ingvild Rishøi. Noveller fra Oslo øst.
    Hvorfor er jeg så trist når jeg er så søt – Ingvild Lothe
    Kan jeg bli med deg hjem – Marie Aubert

    Morsomme romaner:
    Nei og atter nei – Nina Lykke, Ingrid Winther-bøkene sv Janne Drangsholt

    • #2 by Sonja Dadam on 19 mars 2017 - 10:08 am

      Der er mer enn en Ingrid Winther-bok!? OK, der er Winter i verdens rikeste land lagt til i bibliotekappen! Takk for øvrige tips også. De er satt opp på lista mi.

  2. #3 by Helene on 19 mars 2017 - 6:51 pm

    Jeg vet ikke hvor mye snikskryt dette tipset kan bidra med, men det er veldig underholdende altså: Jenny Lawson «Let’s Pretend This Never Happened», og forsåvidt hennes andre bok, «Furiously Happy», også. Få bøker får meg til å le høyt, men begge disse har klart det opptil flere ganger. (Dessverre har jeg stort sett vært på tettpakket offentlig kommunikasjon når jeg har lest dem, og følgelig har jeg enten skremt mine medpassasjerer med plutselig latter, eller snøftet elegant og diskret nedi skjerfet mitt. Uansett har noen blitt underholdt, som regel meg.)

  1. Bokanbefaling del 1 | narrow daylight

Legg igjen en kommentar

