Ting 8: Spise ordentlig middag hver dag

Da jeg var tidlig i 20-årene hendte det at folk spurte om jeg lagde meg middag hver dag. Det svarte jeg ja til, for det  gjorde jeg.  Det gikk riktignok mye Pasta di Parma og Mr. Lee-nudler (dette var før vi viste st karbohydrater er roten til alt ondt), men det var gryter og servise og kniv og gaffel involvert. Etterhvert skjønte jeg jo at samfunnet ikke forventet av meg at jeg skulle lage mat til meg selv, så da sluttet jeg med det, og før jeg visste ordet av det så var det å sluke en pakke kjeks på vei hjem fra jobb regelen heller enn unntaket.

I fjor vinter hadde jeg så lite jern i kroppen at jeg sluttet å produsere røde blodlegemer, så etter det har jeg prøvd å skjerpe meg. Litt. Ikke så veldig. Opprinnelig var tittelen på denne posten «Lage ordentlig middag hver dag «, men nå liker jeg å sette meg realistiske mål…

Egentlig hadde jeg tenkt å matblogge i dag, men middagen jeg lagde meg endte opp med å bli så usunn, at jeg ikke ville vedkjenne meg den, all den tid jeg jo egentlig driver og slankeblogger om dagen.

Dessuten ble jeg spontaninvitert med på kino, og så Bye Bye Man, som er et fantastisk makkverk av en film, med skuespillerprestasjoner nede på The Room-nivå, og dialog som hadde fått EL James til å tenke «Dette hadde jeg faktisk kunnet skrevet bedre».

Så det ble ikke tid til matblogging. Men ordentlig middag; det ble det.

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

