Ting 9: Oppsummering 1

Jeg har en tilståelse å komme med. Da jeg startet dette prosjektet var det rimelig spontant, jeg hadde en håndfull ting jeg ville gjøre , og tenkte at bøttelista skulle fylle opp resten. Nå viser det seg at lista mi bare har rundt 30 punkter, og halvparten av dem er krysset ut allerede. Så hvis jeg skal ha nok materiale i drøye to måneder til, så må jeg spe på med en oppsummeringspost i uka. Det er sikkert lurt med tanke på oppfølging og sånn. Spesielt slanking er en sånn ting som man ikke kan bestemme seg for, og ikke følge opp nøye hvert eneste lille øyeblikk, hver eneste lille dag. Så, gjør dere klar for et middels resultat:

  1. Blogging. Jeg er fornøyd med kvantiteten, men føler at jeg pleide å være morsommere. Gi meg litt tid. Jeg kommer dit igjen
  2. Gå ned 10 kilo: Jeg har gått ned 200 gram. I dag minste har jeg ikke lagt på meg, som er det som vanligvis slanker meg (og når jeg ikke slanker meg, når jeg tenker meg om), så jeg er fornøyd. Men med dette tempoet vil det ta meg 54 uker å bli ferdig, og da er jeg jo nesten 41. Det går jo ikke. Helfigvis har jeg spist opp nugattien min i dag, slik at jeg slipper å bli fristet av den mer.
  3. Finne ut hvilken vin jeg liker. Jeg liker corvina bedre enn shiraz, basert på et utvalg av to viner. Og jeg har fått bekreftet at jeg liker rødvin generelt. Dette hadde nok gått fortere hvis ikke alkohol var en av de tingene jeg lettest kan gi opp i slankingens navn.Men vi har jo fortsatt god tid.
  4. -(jeg får ikke til å bare hoppe over et nummer i lista. Jeg får se om jeg har et bedre system for dette neste uke)
  5. Bli flinkere på jobben. Jeg kommer ikke til å blogge detaljer fra jobben, fordi Jobb-Sonja og Blogg-Sonja er to helt forskjellige personer. Men jeg fikk skryt av sjefen i dag, fordi jeg har gjort noe veldig bra, og jeg tar det som et tegn på at jeg går i riktig retning.
  6. Lese flere bøker: Når jeg har blogget ferdig skal jeg lese resten av Doomsday-boka mi, og jeg står på venteliste på biblioteket for En mann ved navn Ove (takk for tips, Desemberlys/Beamer)
  7. Middag: Joda, jeg lagde meg middag i dag og. Men nå har jeg spist opp kyllingen min, så nå skal vi se hvordan det går videre.

Dessuten: Spotifylista mi vokser i rykk og napp. Det er et artig prosjekt. Jeg hører på mer musikk enn hva jeg har gjort på lenge.

Totalt sett er det kanskje ikke så ille. Jeg gir denne uka G/M

 

 

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

