Ting 12: På IKEA med Iversen

Lang historie kort; det ble fryktelig travelt, og jeg klarte ikke lenger å prioritere blogging. Jeg krasja litt i går kveld, så jeg skal ta det litt mer med ro, og «ta vare på meg selv» (bleurgh!) og da regner jeg med at bloggingen får plass igjen. Jeg rekker kanskje ikke 72 ting før jeg blir 40 (med mindre jeg gjør ti ting en dag…. oh. Ja! Det skal jeg prøve å få til). I morgen kommer en oppsummering for uke 2 (og 3 og kanskje 4), men enn så lenge får dere en samtale jeg hadde med ex-blogger Espen Iversen av Iversen Revisited på IKEA, som iallefall jeg synes var morsom

 

Espen: Hva er flertall av kjernekar?

Jeg: Kjernekarer?

Espen: Nei. Det er feil. Det er kjernekedre.

Jeg: Hæ? Nei, det er det ikke.

Espen: Jo. Èn far -flere fedre. En kar -flere kedre.

Jeg: …

Espen: Ja. Og en livmor, flere livmødre.

Jeg: Det heter livmorer. Det VET jeg faktisk.

Espen: Hvordan vet du det? Er det noe du har lest i en bok kanskje?

Jeg: Nei, det er jeg faktisk blitt fortalt av en jordmor.

Espen: Kan’ke stole på hva jordmorer sier, vet du.

 

 

  1. #1 by HildeSol on 2 april 2017 - 8:12 pm

    Det heter visstnok en løvetann – flere løvetanner også. Jeg sliter litt med å akseptere det…

    • #2 by Sonja Dadam on 7 april 2017 - 10:16 pm

      Oi. Ja. Det der skjærer i øret.

Legg igjen en kommentar

