Ting 13: Rocky Horror Picture Show

Vi dropper oppsummeringen, fordi den stort sett består av «det har jeg ikke rukket å gjøre noe med». Men en ting jeg rakk å gjøre var å gå på Rocky Horror Picture Show på Syng. Egentlig vil jeg jo på sånn ordentlig Rocky-kult-forestilling, med vannpistoler og ris, men de klarer jeg aldri å få med meg, så sing-a-long-forestilling får holde for denne gang. Filmen var dårligere enn jeg husket, men sangene var gøy (selv om der hadde jeg også glemt ganske mange), og jeg likte Syng som konsept. Jeg har generelt et ambivalent forhold til allsang. Det er bare gøy hvis alle som er med er 100% innforstått med det, og gir beng i alle hemninger. Tvangsallsang er noe av det kleineste jeg vet. Jeg var ute og fløy forrige uke, og da hadde noen fortalt kapteinen at en av passasjerene om bord hadde bursdag, så kapteinen foreslo at vi skulle synge bursdagssang for vedkommende. Heldigvis så var det noen smarte sjeler bakerst i flyet som hadde vett til å forstå at det ville blitt en fryktelig flau seanse, så de dro heller i gang en applaus. Jeg er dem evig takknemlig. Men Syng, der alle kom for å synge frivillig, der var det bra. Og jeg satt nesten oppå en homo. Eller han satt oppå meg. Og jeg synes jo ikke egentlig at man skal se på andre mennesker som eget accessoir (jeg har prøvd- Jeg finner ikke ut hvordan det staves), men akkurat der og da lot jeg meg selv få et unntak fra den regelen.

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

