Ting 14: All Inclusive

Jeg har dratt til Tyrkia med Just Thomas og Prinsesse Lea, så nå i påska blir det reisedagbok.

Vi dro til flyplassen smertelig tidlig, for å ta flyet fra Gardermoen klokka 7 om morgenen. Flyturen gikk greit, og da vi kom fram skulle vi ordne oss ankomstvisa, og det kosta mange penger, og Lea hadde bare med seg 250 Lira, og Thomas og jeg hadde ingenting, og de tok ikke kort, og vi der var ingen minibank tilgjengelig. Heldigvis viste det seg at den ene andre personen som heller ikke hadde fått med seg at dette er noe man tydeligvis ordner på forhånd nå, var noen jeg kjenner. Dvs han kjente igjen meg, og jeg trodde han sa han var sjefen min, men det så jeg jo at han ikke var, men jeg er jo litt ansiktsblind, så jeg kunne ikke være helt sikkert, så der var litt forvirring der, før jeg husket ham, og han lånte meg penger til visum. Vi kom oss inn i landet. Og til hotellet.

DET.ER.SUPERT!

Jeg har aldri gjort sånn all inclusive-ferie før, så jeg har litt problemer med å akseptere konseptet, og har sagt «…men er det også gratis?» med vanntro i stemmen flere ganger enn hva jeg har gjort i resten av livet mitt tilsammen.

Vi utforsker området, leker på et voksenlekestativ, drikker en kopp kaffi på stranda, og to (små, men likevel, det er tidlig på ettermiddagen) Pina Coladas ved bassenget og så finner vi et bordtennisbord. Vi har en liten turnering. Thomas er mye bedre enn både meg og Lea. Den første kampen mot meg vinner han 11-2, hvorav jeg har fått det ene poenget fordi han skrudde ballen (for det er ikke lov i vår turnering) og den andre fordi han «servet for skrått» (som jeg mister et poeng til Lea for senere i turneringen. Det er ikke bare en regel han fant på fordi han syntes synd på meg fordi jeg ikke klarte å få poeng, som jeg først trodde). Vi utvikler et handicapsystem som gjør at innen vi er ferdige med turneringen så har alle slått alle minst en gang. Vi er veldig fornøyd med det, og det skal videreutvikles i morgen. Det er mulig vi oppretter et Excelark.

Så drar vi tilbake til rommet, jeg må jobbe litt, Lea trener og Thomas ser fotballkamp. Før vi spiser middag i buffetrestauranten. Buffeter er skumle. Jeg klarer heldigvis å kontrollere meg litt når jeg er sammen med venner, men velger likevel å innføre regelen «jeg kan ta hva jeg vil, men det er bare lov til å forsyne seg en gang», og der er slankevalg tilgjengelig. Men de har også både ostesalat og kjøttsalat, så vi får se hvilken vei dette går. Og det er selvfølgelig lov med dessert. De hadde ikke hverken den desserten som Lea eller den som jeg vil ha, så vi må ta to andre istedenfor, for å kompensere.

Etterpå så er vi på sånn cheezy hotelldanseshow. Det er utrolig flinke dansere, og det er skikkelig gøy. Så drikker vi vin på verandaen (det kom noen og leverte en flaske vin til rommet vårt tidligere på dagen. Men ikke vinåpner, så Thomas må slå ut korken med en sko), og Thomas og Lea går ned for en midnight snack, men da er jeg skutt, og har egentlig allerede spist nok for denne dagen, så jeg går og legger meg.

  1. #1 by kjell magne tysvær on 13 april 2017 - 3:36 pm

    Hva er et voksenlekestativ??

    • #2 by Sonja Dadam on 13 april 2017 - 3:50 pm

      Det er som et treningsapparat som er satt ut i det fri. Man kan blant annet bruke det til å gjøre pullups på det, og på akkurat dette her hang det en boksesekk. Det er utformet av stålrør, så det ser ut som klartrestativ.

Legg igjen en kommentar

