Ting 16: Hvit dag

Jeg har aldri drukket så mye at jeg har funnet det nødvendig å ha hvit måned. Jeg drikker ikke alene, bare sjelden på hverdager og innimellom er jeg alkoholfri noen uker fordi jeg slanker meg, og andre ganger er jeg alkoholfri i noen uker fordi det ikke har falt seg naturlig å drikke i den perioden. Men i går våknet jeg med vondt overalt, kvalme og tørste og skallebank. Så jeg bestemte meg for å ha en hvit dag. Thomas og Lea sov fortsatt. Eller var i alle fall i senga, men jeg måtte stå opp, for jeg hadde booket mani/pedi til klokka 11. Jeg dro til frokostbuffeten uovervåket. Det gikk ikke så bra. For selv om jeg var kvalm, hadde jeg og en sånn dagen-derpå-ulvehunger. Vi snakker blant annet fire forskjellige typer oster, og tre forskjellige bakverk.

Så dro jeg til mani/pedien min. Sist jeg hadde en pedikyr var i begynnelsen av februar. Da var jeg på spa og hadde ALLE behandlingene. Etter det har jeg knapt sett på føttene mine. De har bodd inni sokkene sine og har stort sett vært ute av syne og ute av sinn. Det er visst ikke sånn man bedriver god fotpleie. Pedykyrrasten sier ingenting, men av og til stopper han opp arbeidet og bare ser på neglene mine med en mine som jeg sist så hos stuepiken som var ansvarlig for rommet mitt da jeg bodde på hotell i en hel måned da jeg var 21. («Hva er det som har skjedd her? Og hva har jeg gjort galt for at dette nå er mitt ansvar å fikse opp i?»)

Etterpå møter jeg Lea til lunch, og så legger vi oss ved bassenget. Etter en stund står også Thomas opp og joiner oss. Vi soler oss og bader litt i bassenget. Jeg har ikke med bok, bare e-bok på mobilen, og den går det jo ikke an å lese i sola, så jeg hører på podcast. Jeg er fullstendig oppslukt i S-town.

Vi spiser middag på en tyrkisk restaurant, og etterpå er jeg så trøtt at jeg bare må gå å legge meg. Jeg sovner med alle klærne og lyset på. Og selv når jeg våkner sånn i 22.30-tiden og har en kort samtale med Thomas er jeg for trøtt til å gjøre noe med det, så det blir bare sånn.

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

