Ting 17: Bueskyting

Jeg våkner etter å ha sovet i 10 timer og er deilig uthvilt. Lea og jeg spiser frokost sammen, før hun drar til yoga og jeg prøver å booke escaperoom. Foreløpig uten hell men så langt har vi prøvd et som er fullt, 2 hvor telefonnummeret ikke virker, og et hvor jeg har registrert oss vi nettsiden og som til nå har sendt to eposter til meg på tyrkisk. Vi får se hvordan dette går.

Så er vi med på vannaerobic, som er sånn passe. Dessuten er det to tyske damer som baksnakker instruktøren ganske høyt midt i bassenget. Så har vi lunch (MIMOSA!!). Før Thomas og Lea løper en tur, mens jeg ligger ved bassenget og hører mer S-town.

Etterpå er vi med på bueskyting, som jeg er så eksepsjonelt dårlig på at instruktøren sier at jeg ikke trenger være med mer om jeg ikke vil (mulig kommunikasjonssvikt der), men Lea og Thomas er relativt flinke. Så spiller vi tennis igjen; Thomas mot Lea og meg. Thomas gruser oss.

Etterpå drar vi tilbake til rommet, og slapper av og ordner oss. Jeg jobber litt. Jeg jobber ca en time hver dag her. Det er behagelig, og et liv jeg fint kunne levd. Jeg hører også ferdig S-town. Den anbefales veldig.

På kvelden spiser vi på en restaurant med lokal tyrkisk mat. Vi spiser generelt veldig godt her, men dette var nok den beste matopplevelsen. Meze til forrett, veldig god kebabkjøttruller til hovedrett, og en deilig klissete bakverk med is med svidd melkesmak til dessert. Det med svidd melkeis er nok noe for spesielt interesserte i utgangspunktet. Jeg forbinder smaken i tillegg med da jeg prøvde å lage gelato og svidde melka ved et uhell, så jeg kan styre min begeistring, men alt det andre var veldig godt. Så fikk vi en ekstra etter-middagen-rett, som var en terning av tahini og sukker, sammen med en drink av tahini og whisky. Det hele servert med stor begeistring og innlevelse.

Etterpå var vi på danseshow igjen. De er så flinke!

Vi avsluttet kvelden med å spille to runder med tidsreisespill i baren. Nok en ytterst vellykket dag.

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

