Ryktene om Finn er betydelig overdrevet

Denne minnet meg om følgende episode jeg hadde på en fest en gang (vi starter midt i samtalen, da det som hendte før er totalt uinteressant)

Jeg: Åja, så du kjenner Finn da?

Hun: Ja. Finn er død.

Jeg: Hva!?

Hun: Finn er død.

Jeg: Ja, men… jeg snakket jo akkurat med ham.

Hun: Ja, med Finn er død.

Jeg: Ja, men han kan jo ikke være død. Han er jo her i kveld!

Hun (veldig tydelig, med trykk på hver stavelse): FINN AUDUN.

Jeg: Eh, ja. Finn Audun.

  1. #1 by Iversen on 31 august 2009 - 2:55 pm

    Du har med andre ord opplevd Marting Ljungs «Fingal Olsson»?

    – Er det ikke Fingal Olsson som sitter der borte?
    – Kan det umulig være, Fingal Olsson er jo død.
    – Men han rører jo på seg!

    (Fritt oversatt fra go’svensk)

  2. #2 by Sonja Dadam on 1 september 2009 - 12:55 pm

    Det stemmer. Livet mitt er i bunn og grunn basert på en rekke svenske kabaretnummer fra de siste 70 årene.

Legg igjen en kommentar