Zombiedetektivtegneserie (i teorien)

Jeg prøver å framstille bloggen min som Norges søteste zombieblogg. Nå er ikke konkurransen så veldig hard. Jeg vet bare om to zombieblogger, og begge engelske, og ingen av dem er særlig søte. Men selv om det er lett å stå uimotsagt når man påstår at man har norges søteste zombieblogg (mest av alt fordi; hvem skulle gidde å krangle på noe sånt?) så har jeg likevel lyst til å gjøre en liten innsats for å gjøre meg fortjent til tittelen (som, ja, jeg har gitt meg selv, men det betyr ikke at jeg ikke setter pris på den), og derfor blogge litt zombiestoff innimellom.

 

Jeg tenkte, tegneserier, det er i vinden nå. Så jeg skal lage min egen tegneserie. Den skal ha en zombie, og zombien skal være detektiv. Sånn gammeldags med hatt som skjuler ansiktet (praktisk når man er zombie). Han røyker på kontoret og har en flaske brunt brennevin gjemt i kontorskuffen. Han drikker selvfølgelig ikke av den i arbeidstiden, han er gæern nok som det er med sin fullstendige forakt for røykeloven. Han er Kevin – Zombiedetektiv. Siden han er zombie og ikke egentlig trenger noen inntekter, kan ha selv velge hvilke saker han vil ta og hvilke ikke, men også: siden han er zombie så renner ikke akkurat folk inn med oppdrag til ham. I etasjen under kontoret hans er det en frisørsalong. Den er drevet av en sexy mumiedame, Impala (god for en balsam/balsamerings-vits. Ellers har jeg ikke tenkt videre på Impalas rolle. Jeg er redd for at hun kan bli dama-som-havner-i-trøbbel, som enhver helt tydeligvis må ha. Men hun skal være kul og selvstendig, og for hver gang Kevin redder henne, skal hun være til hjelp for minst en gang. Og hun skal ikke bli kidnappet fordi hun gjør dumme ting. Og de skal ikke bli forelsket i hverandre)

 

Sånn;det er vel så langt jeg er kommet i planleggingen av zombiedetektivtegneserien min. Og det er her det å ha en blogg viser seg å være virkelig praktisk. Når man får en briljant idé og ikke gidder legge noe arbeid i å sette den ut i live, så kan man bare blogge den, og så føler man at man har ytt den retferdighet, og så gå videre og fortsette med å utrette ingenting.

,

  1. #1 by sandrabanan on 25 august 2009 - 9:37 pm

    Det høres ut som en tegneserie jeg ville lest. En sexy mumiedame høres spennende ut.

  2. #2 by Miss Piggy on 26 august 2009 - 5:04 pm

    Med din detaljerte beskrivelse av personifiserte zoombier og mumier, så trenger man strengt tatt ikke noen tegninger. Fantasien fikser resten 😉

  3. #3 by landsbyjenta on 28 august 2009 - 8:36 am

    Good idea! Noen ganger blir det med det:)

  4. #4 by Sonja Dadam on 31 august 2009 - 7:21 am

    sandrabanan: Mumiedama kommer egentlig fra at da jeg tenkte ut tegneserien, så så jeg for meg Kevin som mumie, av en eller annen grunn. Da jeg kom på at zombier og mumier jo er to forskjellige ting, så hadde jeg allerede mumiebildet så i hode at jeg måtte bruke det til noe. Et voila: kvinnelig mumiesidekick!

    Miss Piggy: He he. Det er bra. Jeg har et veldig klart bilde inne i hodet mitt om hvordan det hele ser ut, men jeg kan desverre ikke tegne, så jeg tror det blir med det med det første.

    Landsbyjenta: Takk. Håpet er at noen skal google Internettet etter idéer å lage tegneserier om, og hvis de kommer over denne posten, så kan de føle seg frie til å stjele den.

  1. BLOGGANBEFALING « landsbyjenta

Legg igjen en kommentar

