Tidenes dårligste overgang

Hostesaft funker ikke i det hele tatt sånn som jeg har trodd hele livet mitt. Jeg har sett for meg at den smører nedover halsen, og lindrer og legger seg på som et avslappende belegg. Men nå finnes det jo hostepiller, og så gikk det opp for meg at hostesaften går ned spiserøret, hosten kommer opp luftrøret. Ingenting gir mening lenger. Medisiner generelt er fryktelig forvirrende.

Man bruker medisiner når man er syk. Man kan bli syk om man oppholder seg i kaldt vann for lenge. En annen ting som kan skje når man er i vann er at man begynner å svømme.

En av de mest tullete konkurranseidrettene må da være butterflysvømming. Folk gjør narr av kappgang i haugevis, men butterfly er da minst like latterlig. Det føles litt som om de i ski, i tillegg til klassisk og skøyting, skulle innføre en stil som gikk ut på at man brukte stavene som krykker og man hoppet seg bortover løypa med ski på beina. Når jeg tenker meg om; jeg tror kanskje det ikke er en så dårlig idé, det er en sport jeg ville sett på, i alle fall.

  1. #1 by Junien on 23 august 2009 - 8:37 pm

    Å! Hadde heller ikke tenkt på det med luftrør og spiserør og hostesaft. Dette endrer jo litt på ting … Fy, så irriterende.

  2. #2 by Silje on 24 august 2009 - 5:20 pm

    Samboeren min påpekte akkurat det samme hostesaftdilemmaet her om dagen. Jeg er ikke sikker på om det stemmer. Mennesket har et lavtsittende strupehode, noe som gjør oss i stand til å artikulere tale, men som visstnok til gjengjeld gjør oss til det eneste pattedyret som ikke kan spise og puste samtidig. Ofte er det veien fra strupehodet og opp som er irritert ved forkjølelse, og denne er felles for pust og mat.

    Dessuten kan det se ut til at hostesaft også funker på andre måter:
    http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/kjerringraad/kjerringraad_for_aa_bli_gravid

  3. #3 by Miss Piggy on 25 august 2009 - 11:51 am

    *hahahaha* Og der fikk jeg meg en MEGET god latter!!! Det er de utroligste ting man kan fundere på når man først setter i gang. Men du har så rett, så rett!!!

  4. #4 by Sonja Dadam on 25 august 2009 - 3:20 pm

    Silje: Det forklarer jo litt, men det finnes jo fortsatt hostempende piller (altså ikke sugetabletter, men ordentlige piller som svelges med vann), så de må jo også funke på et annet vis.

    Junien: Se Siljes kommentar. Hun gir litt løsning på mysteriet.

    Miss Piggy: Ja, og det fine er når man poster dem på nettet så dukker det opp folk som har forklaringer.

Legg igjen en kommentar

