Vindmaskin!

Andre delfinale av Norsk Melodi Grand Prix, overværes fra under et ullteppe i en over gjennomsnitlig rotete leilighet, mens jeg drikker varmt vann med honning.  Kommentarer her:

1.  Always Always – Zuma

Han er jaffal helt feil kledd for den sangen.  Litt det bandet til Hugh Grant i Music and Lyrics, og veldig Pet Shop Boys.  Jeg tror jeg skjønner hvorfor han ikke har ring (ja, jeg kikket etter ring på en velpleid mann som kan trekke MGP-melodi ut av ermet på kort varsel.  Jeg trenger hjelp)

2.  Would you spend the night with me? – Cube

OK.  Korpsuniform og hotpants!?  Usikker på om vokalisten prøver å flørte med kamera eller skuespille som ekkel fyr på sjekker’n.  Kjedelig sang.  Takke meg til «Vil du værra med meg hjem i natt?»

3.  A little more (?) – Anne Hvitsten

Køntripop.  Dame med kassagitar.  Søt gladsang.

4.  Get up – Crash!

Å, det var disse jeg likte best i fjor!  Hihi – de har kledd seg ut som My Chemical Romance!  Jeg liker stemmen hans bedre i år, og sjangeren, men melodien i seg selv er kjedelig, og det virker ikke som om teksten rimer i det hele tatt.  Er det lov?

5.  I’m in love with you – Andreas (???)

Den uoriginale tittelen provoserer meg.  Jeg er opphengt i tekst nå, og det er bra, for jeg tror han synger falskt.  Jeg trir faktisk dette kalles noe sånt som wannabe-pompøst.  ristepåhodetfjes

6.  Hold on, be strong – Maria Haukås Storeng

Litt enkel denne også, men den har i det minste et snev av OMPHF! som ingen av de andre sangene hadde.

  1. #1 by lgdahl on 18 januar 2008 - 10:01 pm

    Hei, MGP-venn!

    Godt oppsummert!

    Crash var uten tvil best i fjor. Se http://www.lassedahl.com/b/mgp_2007. I år imponerte de ikke like mye, låten ga inntrykk av å ville for mye. Litt panikk.

    «Always Always» likte jeg godt, men jeg så den ikke på TV. Men jeg er en sucker for disco. Korpsuniform og hotpants var litt flott det, men det redda ikke sangen. I tillegg til Zuma, likte jeg «Hold on, be strong» litt – men totalt sett var dette en sørgelig opplevelse.

    Tror du det blir bedre i Bodø?

  2. #2 by emelie on 18 januar 2008 - 10:37 pm

    Jeg skjønner ikke hvordan jeg klarte å gå glipp av dette. Igjen. Du vet ikke tilfeldigvis når finalen er? Eurovision eller hva de nå kaller det, altså.

  3. #3 by lgdahl on 19 januar 2008 - 10:16 pm

    Emelie: Den norske finalen er 9. februar. Les resten her:

    http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix/1.1360402

  4. #4 by emelie on 20 januar 2008 - 12:47 am

    24. mai, altså. Jeg synes det var ganske sent. To dager før eksamen og sånt.

  5. #5 by kvitveis on 20 januar 2008 - 2:10 pm

    Dama med korpsuniform kunne ikkje eingang posisjonane på trombonen. Det var pinlig. Fantes det ingen vakre trombonistar med lange bein som kunne fått den jobben?

    Anne Hvidtsten var søt. Ta ifrå ho gitaren og gje ho eit lite sceneshow, så er ho super. Finfin sang.

    Og finfin oppsummert her inne 🙂

  6. #6 by Sonja DaA on 21 januar 2008 - 9:26 am

    Igdahl: De jeg likte best var 3 og 6 (og litt 1, men det sliter jeg med å innrømme, kjenner jeg), men det er ingen av sangene til nå som jeg virkelig kunne tenkt meg videre, så jeg holder en knapp på Bodø, ja. Takk for hjelp med å dra fram info!

    Emelie: MGP pleier jo å være på den tiden, da. Det er litt greit, for to dager før eksamen bør man jo ikke feste (prøvd det, dårlig idè!), så da kan man liksågodt sitte hjemme og se MGP.

    kvitveis: Det la jeg ikke merke til en gang! Dårlig av meg. Jeg tror jeg ble så blendet av kles-komboen at jeg glemte å se på trombonen. Og enig!

  7. #7 by kvitveis on 21 januar 2008 - 8:39 pm

    Heile sendiga ligg på nrk.no. For alle som vil sjå på trombonen 🙂

  8. #8 by lothiane on 23 januar 2008 - 9:01 am

    Jeg fikk faktisk med meg denne episoden av MGP og synes oppsummeringen din er god. 🙂 Programmet fenget ikke spesielt, så jeg satt nå ved pc’en samtidig. Husker derfor ikke detaljene så godt og i ettertid kan jeg ikke huske en eneste sang. Dama med trombonen fikk jeg ikke med meg, men feiking av blåseinstrument har jeg lang erfaring med….

  9. #9 by Sonja DaA on 23 januar 2008 - 10:13 am

    kvitveis: Så bra du opplyser! Jeg skal jammen meg sjekke den trombonen.

    lothiane: Hva? Sitter du ikke og noterer stikkord til hver sang? JEg trodde det var noe alle gjorde.

  1. Melodi Grand Prix 2008 - en slurvete gjennomgang « Sonjas ordentlige blogg

Legg igjen en kommentar

