Rosa middag

Forresten: Husk at der fortsatt er quiz på gang.

I helga blogget jeg om at jeg hadde laget rosa sjokoladeostekakemuffins. Jeg glemte å legge ved oppskriften. Muligens et nytt lavpunkt i matblogginga mi.

Så fritt etter hukommelsen:

Bunn:

70 g knuste digestivekjeks

50 g knuste brente mandler

50g smør

180 grader, 7 minutter

Fyll:

1,5dl kremfløte

225 g hvit sjokolade

ingen bringebær

2 egg

200 gram kremost

140 grader 1 time

For framgangsmåte: se forrige post.

Så til det endelige resultatet:

Muffins Jeg måtte rett og slett jukse det til og legge på noe rosa kakepynt for å få muffinsene mine til å bli rosa. Jeg har sølt litt moste bringebær rundt, sånn som de gjør på restaurant, men der deres søl ser fancy ut, så ser mitt ut akkurat som det er: søl.

Jeg tror de ble smakende bra, men nå må jeg huske at jeg ikke er så veldig glad i bakverk med hvit sjokolade. Jeg liker kaker og jeg liker hvit sjokolade, og gang på gang går jeg på den smellen at jeg tror det er en god kombinasjon.

Ellers kan det være verdt å nevne at P.I.C angrep forretten sin på samme måte som jeg gjorde med desserten. Temaet for kvelden var «rosa», husker dere? Så istedenfor å lage noe som ble rosa av seg selv, valgte vi å lage … det vi hadde mest lyst på selv, antar jeg, og prøvde så å få det til å bli rosa.

P.I.Cs valg av forrett var blomkålsuppe. Hun farget blomkålen med konditorfarge.

Suppa var villt god. Og det så ganske stilig ut.

Blomkålsuppe

Særlig siden den matchet serviettene.

 

 

 

 

Men blomkål i konditorfarge? Ikke det mest apetittvekkende:

rosa blomkål

Det ble veldig rosa, da. (på bildet er bare restene, de hun ikke serverte)

,

  1. #1 by Iversen (Lillemus Mei) on 28 oktober 2009 - 9:45 pm

    Nydelig suppe, den ser jo reint rosemalt ut! 😀

Legg igjen en kommentar

