Luke 21: 21

En gjeng med smarte studenter bruker skillzene sine til å telle kort i Atlantic City. De er ledet av en professor spilt av Kevin Spacey, og det hele blir ikke fullt så lettjente penger som de hadde tenkt.

21 er en sånn helt ålreit underholdningsfilm. Jeg synes gamblingfilmer er artige, på grunn av hverdagsmatematikken, og dramatikken som spilling gir en. Jeg kan la meg fullstendig rive med i en beretning av et pokerspill fra virkeligheten, og finne det genuint spennende å bli fortalt hvordan man spilte den og den hånda, så en regissert fremstilling av kortspill fanger meg, men det er litt begrenset en sånn film som dette kan bli. Derfor; midt på treet. Dessuten; jeg skjønner fortsatt ikke helt greia med korttelling. Filmen forklarte meg noe, men man må være mange for å få det til i virke, ikke sant? Hva var da greia i Rainman? Og det er fortsatt et sjansespill, ikke sant? Men det var artig det jeg gjorde med overskriften der, ikke sant? Og ja, den er basert på en sann historie.

Når bør man se denne filmen: Når det er alt for lenge siden man har hatt mulighet til å bedrive kortspill selv, og man savner det litt

3/5

  1. #1 by Beamer on 5 februar 2012 - 12:35 am

    …og når msyn ølet det er altfor lenge siden det har vært laget filmer med stemning fra MIT/Boston. Den byen gjør seg så godt på film, skjønner ikke at den ikke brukes mer!?

  2. #2 by Beamer on 5 februar 2012 - 12:36 am

    Damn you autocorrect…

    NÅR. MAN. FØLER.

  3. #3 by Sonja Dadam on 6 mars 2012 - 10:20 am

    Hihi, jeg trodde du var litt full der først. Boston var vel der Ally McBeal holdt til i sin tid, er det ikke? Kan ikke si jeg ahr tenkt over det før, men når du sier det; fin by! Og det tar alt for lang tid før jeg svarer på kommentarer.

  4. #4 by Beamer on 10 mars 2012 - 10:40 pm

    Sannelig ikke sikker på Ally, men det kan kanskje stemme. De holdt seg nok uansett mest i Financial District som ser likt ut i alle storbyer. Boston-Boston er mer røde murhus, grønne parker og (som de ofte gjør et poeng av, blant annet i The Social Network) elveidyll/studentroing. Good Will Hunting er for meg Boston-film nr 1.

Legg igjen en kommentar

