Å reise med Esquil

Jeg tok med meg Esquil til Afrika.  Dette er den uoffisielle reisedagboken:

Dag 1

Esquil kommer ut fra badet, og stiller seg ventende opp med utstrakt hånd og sier:  «Your bathroom is ready, ma’am»

Jeg stirrer dumt på ham.  Jeg vet jo at han ikke har gjort noe der inne, og jeg vil ikke gi ham penger for å gjøre ingenting (man er da oppvokst i et Høire-hjem, og vet at om man begynner å betale folk for å gjøre ingenting, så gjør de nettopp det, og før man vet ordet av det så har man kommunisme og det som verre er), så jeg setter ham på prøve:

«Did you bring perfume and towels?»

Han svarer: «Yes, I did.  Parfyme and towels so delicate that they are invisible»

Og dette gir meg veien ut:

«Well, then, so is your tip»

1-0 til meg.

Dag 2

Jeg lurer Esquil til sengs med det raffinerte sjekketrikset:  «Kom og ligg med meg, Esquil!»  Veldig fornøyd med meg selv.

Dag 3

Esquil har bestemt seg for at han fra nå av skal kalles Store Hvite Jeger, og han har begynt å omtale seg selv i tredjeperson.  Jeg er bekymret.  Jeg tror varmen er gått til hode på ham.

Dag 4

Esquil er ikke lenger Store Hvite Jeger, men han er «The King of Gambia».  I løpet av natten har han tatt meg og de to andre jentene vi reiser meg som koner og planlegger å gi oss bort til kongene i nabolandene (Gambia har strengt tatt bare ett naboland; Senegal. Men det er jo flere land bortenfor der igjen.  Jeg vet hva de heter.  Har vært utsatt for veldig mye geografikunnskap den sist uken.  Til jeg vet hvordan jeg skal forholde meg til det, holder jeg dem for meg selv), for å bedre forholdene dem i mellom (Gudene skal vite når Esquil i det hele tatt hadde tid til å opprette forbindelser, om enn dårlige – siden han nå må gi bort koner for å forbedre dem – med opptil flere konger i Afrika.  Mannen er effektiv, det skal han ha).  Heldigvis er det jeg som er Vokteren av Solkrem og Flaskevann (aka Hun med Håndveska.  Jeg er desidert dårligere enn Esquil til å finne på kule navn til meg selv.  Det ser jeg nå), så jeg bruker det til å kjøpe oss litt tid.  Det funker.  Han glemmer oss, og bestemmer seg for å gjøre krav på Atlanterhavet.  Det må være slitsomt å være konge.

Dag 5

Vi ser den vondere siden av Afrika, og vi slutter litt å være så tullete.

Dag 6

Esquil er nå husafroamerikaneren min (betegnelsen er et slags kompromiss, da det han vil omtale seg som er alt for politisk ukorrekt til at jeg kan godta det), og jeg får sjefe ham rundt som jeg vil.  Helt klart favorittpersonligeheten min (selv om Kongen av Gambia dukker opp litt innimellom når han glemmer seg – jeg tror det er den han liker best).

Alt som står i denne posten er sant, selv om noe er tatt ut av sammenheng og noe informasjon er utelatt.  Jeg mener dessuten, på samme måte som dagbladet, at «å gå til sengs med» ikke er en snodig formulering for to personer som ligger og snakker i en seng, fullt påkledd.

  1. #1 by Slørhale on 22 november 2008 - 12:56 pm

    Bwahahahhahah! Jeg vil også reise på heisatur til Gambia! You people are so crazy 😀

  2. #2 by Virrvarr on 22 november 2008 - 12:56 pm

    …sa Virrvarr :O

  3. #3 by Iversen on 22 november 2008 - 2:43 pm

    Dobbelbloggwhammy. BOOM! 😀

  4. #4 by ~SerendipityCat~ on 22 november 2008 - 5:29 pm

    Fornøyelig 😀

  5. #5 by Beate on 22 november 2008 - 5:30 pm

    Når går neste fly??

  6. #6 by Sonja Dadam on 22 november 2008 - 6:24 pm

    Slørvarr: Yes we are. Well, one of us is, and I won’t say who (but it’s not me) 🙂

    SerendipityCat: Ja, det var den nestbeste ferien evah!

    Beate: 1. desember. Men jeg tror du må ha med deg en Esquil for at det skal bli like bra.

  7. #7 by Jannicke on 23 november 2008 - 8:00 pm

    «husafroamerikaneren»? Dere var da i Afrika, eller hva? ikke Amerika.

  8. #8 by Sonja Dadam on 23 november 2008 - 9:18 pm

    Jannicke: Jah, jeg vet, ikke optimalt, men likevel så mye bedre enn hva han opprinnelig foreslo.

  9. #9 by Iversen on 24 november 2008 - 8:33 am

    Jeg forstår ikke hvorfor «husafrikaneren» ikke kunne holdt?

  10. #10 by Sonja Dadam on 24 november 2008 - 9:00 am

    Haha, så vanskelige dere er. Det var ikke så veldig gjennomtenkt (og nå etter å ha skrevet et langt svar om hvor lite gjennomtenkt det var, skjønner jeg at det stemmer likevel. Greia var jo ikke at han var neger, men at han var husslaven min, sånn som de hadde i Amerika. Altså husafroamerikaner. Eskil har som oftest rett. Det er fryktelig irriterende) (og ja, jeg vet de hadde slaver i Afrika også – jeg leser tross alt Røtter nå, men han var en sånn en som bodde i Amerika. Sånn)

  11. #11 by Lothiane on 26 november 2008 - 8:05 pm

    Underholdende gjennomgang, men også tankevekkende. Sterkt å lese borte hos Esquil. Også må’kke Iversen tulle med at det ikke var sant likevel, jeg ble plutselig usikker på om det hele bare er en fleip. 😕 Slemme Iversen!

  12. #12 by Sonja Dadam on 27 november 2008 - 2:21 pm

    Lothiane: Jeg hadde også lyst til å skrive en alvorlig post, men slo det fra meg. Det blir for mye for denne bloggen. Og Iversen er bare misunnelig, fordi han ikke fikk bli med, så han må du ikke bry deg om!

  13. #13 by Esquil on 27 november 2008 - 4:25 pm

    beklager at jeg ikke har kommentert før nå. jeg blir jo så sjenert når jeg ser nicket mitt i en overskrift. eller jeg har vært blind etter øyoperasjon. pick one.

    forklaringen din på afroamerikaner er selvfølgelig helt relevant. og selv om du har fremstilt det som om jeg stod for moroa må det sies at du er et temmelig nderholdende reisefølge selv.

  14. #14 by Esquil on 27 november 2008 - 4:27 pm

    mente seff underholdende. eller undertrykkende. pick one.

  15. #15 by Lothiane on 28 november 2008 - 10:53 am

    Sonja: Jeg får vel tro deg, for du har et ærlig ansikt. Men Esquil har jo jugd om så mangt så jeg tør ikke tro på ham. 😉 Ergo: Jeg stoler mer på deg enn på Iversen. Greit å vite.

  16. #16 by Sonja Dadam on 28 november 2008 - 6:13 pm

    Esquil: Supert med kommentarer der jeg får velge hva de betyr. Jeg går blind (men håper at alt gikk bra, og at du ser fint nå) og underholdende.

    Lothiane: Du tror altså på at jeg har vært i Afrika med Esquil, men ikke på at han har vært i Afrika med meg? 😉

  17. #17 by Anonym on 3 september 2013 - 4:59 pm

    Die Abwechslung und Vielfalt auf unserer Plattform wird ganz groß geschrieben.
    Viele Sexdates werden dich zum Sexperten aufsteigen lassen und
    du wirst nichts anderes mehr machen wollen. Trau dich, Fessel Sex oder Sex zu dritt auszuprobieren.

  1. Ivers kaster seg på Afrika-bølgen
  2. Hva er det motsatte av instant karma? | Sonjas ordentlige blogg

Legg igjen en kommentar